Nieuws en informatie gemeente Papendrecht

Datum nieuwsfeit: 18-07-2000

Deze site is bijgewerkt op dinsdag 18 juli 2000.
Onderhoud hoogspanningsmasten
Tot en met week 36 (de eerste week van september) worden de hoogspanningsmasten in Papendrecht geschilderd. De masten die staan op de lijn Dordrecht/Merwedehaven Alblasserdam worden geschilderd. De werkzaamheden worden uitgevoerd in opdracht van Transportnet Zuid-Holland (TZH). De heer G. Bezemer begeleidt de schilderswerkzaamheden. Voor eventuele vragen is hij bereikbaar op telefoonnummer 06-28202025.

Afsluiting N3 (Merwedebrug)
De brug tussen Papendrecht en Dordrecht is tot en met maandag 14 augustus 06.00 uur afgesloten voor personenautos. De afsluiting geldt tussen de Burgemeester Keijzerweg in Papendrecht en de Provinciale Weg in Dordrecht. Vrachtwagens, openbaar vervoer, hulpdiensten en landbouwverkeer kunnen in die periode wel gebruik maken van de brug. Al het overige verkeer wordt omgeleid. Alle alternatieven voor de weggebruiker, zoals omleidingsroutes en fietsroutes zijn opgenomen in een folder die te verkrijgen is bij de receptie van het raadhuis. Tijdens de afsluiting van de N3 bestaat de mogelijkheid een voordelige kaart voor bus en waterbus aan te schaffen. De kortingsbon is opgenomen in de folder. Renovatiewerkzaamheden vinden in de genoemde periode plaats aan de Merwedebrug en aan het wegdek van de N3 tussen de Burgemeester Keijzerweg en de Wantijbrug. Aan de Papendrechtse kant worden aan beide zijden van de N3 over een lengte van 300 meter geluidsschermen geplaatst.
Om overlast tijdens de werkzaamheden te beperken is gekozen voor afsluiting van de brug in de zomervakantie. Er wordt gebruik gemaakt van een tent op wielen, zodat ongeacht de weerscondities kan worden doorgewerkt. De methode die gebruikt wordt voor het plaatsen van de geluidsschermen zorgt voor minimale geluidsoverlast.
Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met Rijkswaterstaat, telefoonnummer 0800-2224002 (gratis).
Sloten worden uitgebaggerd, iepen en populieren gerooid Medewerkers van een aannemingsbedrijf starten in week 29 (de week van maandag 17 juli) in opdracht van de gemeente Papendrecht met het uitbaggeren van een aantal sloten. Het gaat om de sloten in de Leeuwerikstraat, de Weteringsingel en de Badhuisstraat. Ook de vijver in de Badhuisstraat wordt uitgebaggerd. Door de overstort die optrad tijdens enkele hevige regenbuien is de bagger licht vervuild. In verband met het verkrijgen van de benodigde vergunningen, liet het baggeren dit jaar iets langer op zich wachten.
In verband met de jaarlijks terugkerende iepenziekte rooien medewerkers van de gemeente in week 28 (de week van maandag 10 juli) of 29 verschillende iepen. Dit gebeurt om de iepenziekte te bestrijden.
De iepenziekte verspreidt zich door de lucht, maar ook via het wortelstelsel van de bomen en is daarom lastig te bestrijden. In de genoemde periode worden iepen in de Paulus Potterstraat, aan de achterzijde van de Crabethstraat, in de Scheidingslaan, de Groen van Prinstererstraat en langs de Veerweg (tegenover het Shellstation) gerooid.
In de Willem Dreeslaan worden in dezelfde periode enkele populieren gerooid. Nadat tijdens een storm, begin mei, enkele populieren over de weg vielen, voerde de gemeente een boomcontrole uit. Naar aanleiding daarvan is besloten een aantal bomen preventief te verwijderen.