Versatel biedt klanten LibertySurf diensten van ZON

Datum nieuwsfeit: 18-07-2000
Versatel Internet Group biedt LibertySurf klanten de internet diensten van ZON

Amsterdam - 18 Juli 2000 - Deze week heeft Versatel Internet Group, de internet divisie van Versatel Telecom International NV, een overeenkomst gesloten met LibertySurf Nederland B.V. (voorheen X-Stream). LibertySurf Group S.A. heeft besloten haar activiteiten in Nederland per 26 juli 2000 stop te zetten.

De overeenkomst houdt in dat ZON, Versatel's Internet Service Provider (ISP) voor consumenten, haar diensten aanbiedt aan de LibertySurf leden in Nederland. Hierdoor kunnen de LibertySurf leden gebruik blijven maken van hoogstaande internet dienstverlening. ZON biedt haar gebruikers ondermeer gratis e-mail, het Freebees-spaarprogramma en uitgebreide e-commerce mogelijkheden aan op een overzichtelijk portal www.zonnet.nl .

"Wij zijn bijzonder verheugd over de overeenkomst die we met LibertySurf gesloten hebben, zodat wij de LibertySurf leden de mogelijkheid kunnen bieden om hun internet-activiteiten via Zon voort te zetten", aldus Gert Post, Managing Director van ZON, "Er zijn talloze ISP's op de Nederlandse markt en sommigen van hen besluiten hun activiteiten te consolideren om zich zo te concentreren op andere Europese markten. De Versatel Internet Group is in staat om snel en efficiënt in te spelen op deze kansen".

ZON, onderdeel van Versatel Internet Group, is één van de meest succesvolle ISP's in Nederland, België en Duitsland. Zon heeft in Nederland meer dan
500,000 leden. Verder bestaat de Versatel Internet Group uit VuurWerk, in Nederland marktleider voor het midden- en kleinbedrijf (MKB) met meer dan
13.000 webhosting-klanten en 35.000 domeinregistraties; CS Net; 24hours, de Internet Service Provider (ISP) en Application Service Provider (ASP) voor respectievelijk small office/home office (SOHO) en het MKB, en Itinera, één van de grootste regionale webhosting-bedrijven en ISP's in België. De Versatel Internet Group is opgericht om de groei van Versatel's bestaande internet activiteiten te faciliteren en nieuwe diensten op de markt te brengen.
Door alle internet activiteiten samen te brengen, wil Versatel de synergie tussen content, e-commerce en applicatie-ontwikkeling maximaliseren, om slagvaardig in te kunnen spelen op kansen in de Europese Internet markt.

- EINDE -

Versatel Telecom International N.V. (AEX & Nasdaq: VRSA) is een snelgroeiende, 'local access' netwerk operator, gevestigd in Amsterdam, die zich voornamelijk richt op Nederland, België en Duitsland. Versatel opgericht in oktober 1995, is in bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en telt meer dan 38.000 zakelijke klanten en 1060 werknemers. Versatel bouwt sinds medio
1998 aan een breedbandig netwerk dat gebruik zal maken van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven in de Benelux en Duitsland, breedbandige spraak-, data- en Internet diensten te kunnen bieden. Versatel heeft naast Telecom de groepsonderdelen bestaand uit VersaPoint, een 50/50 joint venture met het Amerikaanse NorthPoint www.northpoint.net om in Europa zeer snelle DSL Internet toegang uit te bouwen en de Versatel Internet Groep, een concentratie van ISP's gericht op de consumenten en zakelijke markt, portals en 'hosting' bedrijven. Versatel is een beursgenoteerde vennootschap die zowel een notering heeft aan de Amsterdamse AEX-Effectenbeurs als aan de Nasdaq National Market onder het symbool 'VRSA'. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via www.versatel.nl .
LibertySurf Group S.A. is éen van Europa's grootste ISP's. De grootaandeelhouders van LibertySurf Group S.A. zijn Kingfisher PLC, een grote Europese retail group, en Europ@web , een groep dat is opgericht door Bernald Arnault, voorzitter van de Raad van Bestuur van LVMH.

(Bepaalde verklaringen in dit persbericht zijn 'toekomstgericht' binnen de context van de 'Private Securities Litigation Act' uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van Versatel Telecom International NV, en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, zoals, maar niet beperkt tot, technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en te introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties. Voor een gedetailleerdere omschrijving van de risicofactoren en onzekerheden met betrekking tot het bedrijf kunt u de Bedrijfsprospectussen en -rapporten raadplegen die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission gedeponeerd worden.)

Noot aan de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Mr. Gert Post
Managing Director