Krijt treedt toe tot Bührmann groep

Datum nieuwsfeit: 18-07-2000

Krijt treedt toe tot Bührmann groep

Bührmann-Ubbens B.V., de in Zutphen gevestigde dochteronderneming van Bührmann N.V., verwacht opkorte termijn Krijt Krommenie B.V. over te kunnen nemen.

Voor Bührmann betekent het toetreden van Krijt Krommenie een versterking van zijn positie als leverancier van de internationale zeefdruk- en signindustrie. Deze zal gestalte krijgen door een intensieve samenwerking met Bührmann-Ubbens. Beide organisaties blijven echter zelfstandig onder eigen naam en management opereren.

Voor Krijt is deze stap een logisch gevolg van de eerder geformuleerde groeidoelstellingen.
In een Europa zonder handelsgrenzen zijn kennis van de markt en flexibiliteit alleen niet meer voldoende en vraagt commerciële slagkracht om bijbehorende schaalgrootte.

Het integreren van de zeefdruk- en signactiviteiten heeft een aantal synergetische voordelen, die verder gaan dan alleen omzet- en winstvergroting. Zo is het pakket materialen van de zeefdrukdivisie van Bührmann-Ubbens volledig complementair aan dat van Krijt Krommenie waardoor de afnemers de mogelijkheid van one-stop-shopping geboden kan worden.

Belangrijker is echter de uitwisseling van specifieke kennis op het gebied van digitale printsystemen en zeefdruk die op Europees niveau kan worden aangewend voor een verdere uitbouw en versterking van de activiteiten in het segment.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Bührmann-Ubbens
Eduard de Voogd, Algemeen directeur
Telefoon: 0575-598 203 Krijt Krommenie
Frans Buitenhuis, Algemeen directeur
Telefoon: 075-647 06 70

2000 - De Meern Nieuwe Media B.V.