Telfort introduceert nieuw wap-pakket

Datum nieuwsfeit: 18-07-2000
Content-Disposition: inline

- PERSBERICHT -

Telfort Online WAP-pakket geeft impuls aan mobiel internetten TELFORT INTRODUCEERT NIEUW WAP-PAKKET

Amsterdam, 18 juli 2000 * Met het Telfort Online WAP-pakket geeft Telfort een belangrijke impuls aan de mobiele toegang tot het internet. Met dit voor iedereen betaalbare en gebruikersvriendelijke pakket kan elke bezitter van het Telfort Online WAP-pakket WAP-informatie op het internet raadplegen en e-mails verzenden en ontvangen. Telfort is de eerste telecomaanbieder die geen extra vergoeding vraagt voor de informatie die zij via haar portal verstrekt; de consument betaalt slechts voor de verbruikte belminuten. Bovendien kan de gebruiker zijn eigen WAP-menu samenstellen en zo zelf bepalen welke informatie hij via het display van de telefoon wil raadplegen.

Persoonlijke informatie
Telfort wil internet via de mobiele telefoon voor iedereen interessant en toegankelijk maken. Via de Telfort Online WAP-portal kan de bezitter van een WAP-telefoon zijn weg naar het world wide web vinden en e-mails verzenden. De WAP-portal biedt een breed scala aan informatie- en zoekdiensten, zoals nieuwsberichten en het weerbericht, maar ook online spelletjes. Voor Telfort-abonnees is het mogelijk deze portal te personaliseren en zelf een eigen WAP-profiel samen te stellen, zodat de gebruiker zelf bepaalt welke informatie direct via de Telfort Online-portal beschikbaar is.

"Ons belangrijkste uitgangspunt is dat we iedereen willen laten kennismaken met de mogelijkheden die WAP te bieden heeft. Het Telfort Online WAP-pakket biedt alles wat nodig is om mobiel te kunnen bellen, e-mailen en internetten * op een manier die voor elke gebruiker begrijpelijk is. Niet de techniek, maar het gemak van het kunnen raadplegen van relevante informatie is hierbij leidend", stelt Koos Fuykschot, Vice President Consumer Markets.

Telfort Online WAP-pakket
Vanaf woensdag 19 juli is het Telfort Online WAP-pakket tegen een aantrekkelijke prijs te koop bij BelCompany, The Phone House en RAF/Staffhorst. Met dit pakket kan de gebruiker mobiel bellen, e-mailen en internetten, zonder dat hiervoor een laptop of computer nodig is. Het WAP-pakket bevat een WAP-toestel: de Siemens C35i. Dit handzame en compacte toestel is in combinatie met het Telfort Clarity Abonnement al vanaf * 0,- te koop. De klant kan, in combinatie met een Clarity Abonnement, al vanaf * 0,17 (excl. BTW) per minuut bellen en internetten. Verder betalen Telfort-abonnees niets extra voor de informatie die Telfort via WAP beschikbaar stelt.

Meer informatie over het Telfort Online WAP-pakket is te vinden op de speciale internetsite van Telfort Online* www.telfortonline.nl * of via een speciaal informatienummer: (0800) 1771.

Telfort is honderd procent dochter van British Telecom. Het bedrijf is in Nederland aanbieder van nationale en internationale telecommunicatiediensten aan de zakelijke en consumentenmarkt. De 1700 Telfort-medewerkers stellen de klant in staat op vrijwel onbegrensde wijze en op uiteenlopende manieren spraak en data uit te wisselen. Deze uitwisseling maakt nieuwe transactievormen mogelijk en resulteert in een nieuwe 'e'-economie, waarin Telfort een prominente rol vertegenwoordigt. Onder haar klanten bevinden zich multinationals als de NS, ABN-AMRO, Unilever, Akzo Nobel, KPMG en BP.

- EINDE PERSBERICHT -

NOOT VOOR DE REDACTIE (