Tuinder met beperkt gasverbruik krijgt vergoeding

Datum nieuwsfeit: 18-07-2000
TuinbouwNet

Tuinder met beperkt gasverbruik krijgt vergoeding

Tuinders met een beperkt gasverbruik hebben nog tot 1 september 2000 de tijd om een bijdrage aan te vragen in de stookkosten over 1999 (Bijdrageregeling Kleine Gasafname Tuinbouw 1999). Het gaat om bedrijven met een jaarlijks verbruik van 12.000 tot 30.000 kuub. Deze bedrijven kunnen niet profiteren van de speciale tuinbouwgasprijs; zij betalen het kleinverbruikerstarief, dat ook geldt voor huishoudens.

Het Productschap Tuinbouw keert aan tuinders het verschil uit tussen het kleinverbruikerstarief en het tuinbouwtarief. Voorwaarde is wel dat de bedrijven geregistreerd staan bij Laser. Ook moeten ze het gas verbruiken voor het groeiproces van tuinbouwproducten.

De aanvraag kan pas worden ingediend als de definitieve nota is ontvangen van het energie-distributiebedrijf. De nota moet betrekking hebben op de meteropname tussen 31 maart 1999 en 1 april 2000.

Aanvraagformulieren zijn verkrijgbaar bij de afdeling Uitvoering Regelingen, telefoonnummer 070-3708563. Vóór 1 september a.s. moeten deze worden ingeleverd.