GENERALI wil Nederlandse Assuradeuren Groep overnemen

Datum nieuwsfeit: 18-07-2000
Generali

Diemen, 18 juli 2000

GENERALI verzekeringsgroep nv is voornemens N.A.G. Nederlandse Assuradeuren Groep B.V. over te nemen.

GENERALI verzekeringsgroep nv te Diemen heeft met N.A.G. Nederlandse Assuradeuren Groep B.V. te Amsterdam een principeakkoord bereikt inzake de overname van deze beursassuradeur. Vooruitlopend op de definitieve overname heeft GENERALI aan N.A.G. een volmacht verleend, waardoor nieuwe beurszaken met onmiddellijke ingang voor rekening en risico van GENERALI kunnen worden getekend.

De activiteiten van N.A.G. richten zich met name op beurstransportverzekeringen en beursbrandverzekeringen.

De portefeuille van N.A.G. heeft een omvang van ruim NLG 25 miljoen premie over 1999.

Als de overname door GENERALI wordt geëffectueerd gaan de medewerkers van N.A.G. met de portefeuille over naar GENERALI. De overname zal dan ook geen gevolgen hebben voor de thans bestaande werkgelegenheid in beide huizen.

GENERALI verwacht met deze overname haar marktpositie op de co-assurantiemarkt te versterken. Met name de branche Transport vormt een perfecte aanvulling op de beursactiviteiten van GENERALI, die momenteel voornamelijk de brandtekening betreffen. Tevens verwacht GENERALI, die deel uit maakt van de internationale Generali Group, met deze beoogde overname haar internationale positie verder te versterken. Met een premie inkomen van circa NLG 80 miljard is de Generali Group de derde verzekeraar van Europa.

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot de heer H.J.Voskuijl, directeur GENERALI Schade en Informatie- en Communicatie Technologie, telefoon 020 660 1805.