Apple onthult nieuwe beeldschermen voor Power Mac

Datum nieuwsfeit: 19-07-2000
Apple Benelux

Apple onthult volledig nieuwe lijn beeldschermen voor de Power Mac G4 Cube en Power Mac G4

MACWORLD EXPO, NEW YORK, 19 juli 2000 - Apple heeft vandaag een volledig nieuwe lijn beeldschermen geïntroduceerd: de 17-inch Apple Studio Display CRT (met een reëel weergavegebied van 16 inch), de 15-inch flat-panel Apple Studio Display en de 22-inch Apple Cinema Display. Deze nieuwe beeldschermen hebben een prachtige, doorzichtige behuizing en vormen de ideale aanvulling op de nieuwe professionele bureaucomputers van Apple.

De nieuwe lijn beeldschermen van Apple is speciaal ontworpen om te worden gebruikt in combinatie met de nieuwe professionele bureaucomputers van Apple, de nieuwe Power Mac G4 Cube en Power Mac G4. De nieuwe beeldschermen hebben drie extra voordelen: ze worden door de computer gevoed waardoor een aparte voedingskabel overbodig is, ze zijn voorzien van een USB-hub met twee poorten en een afzonderlijke voeding zodat USB-apparaten, zoals toetsenborden, USB-luidsprekers en digitale camera's, eenvoudig kunnen worden aangesloten en ze zijn voorzien van de Apple Display Connector, een snel aansluitbare connector met een revolutionaire, nieuwe kabel waarmee zowel analoge als digitale videosignalen, gegevens van USB-apparaten en de stroom voor het beeldscherm worden overgebracht via één kabel.

Deze prachtige, nieuwe beeldschermen vormen de ideale aanvulling op onze bijzondere, nieuwe computers, aldus Steve Jobs, CEO van Apple. Het innovatieve ontwerp van deze beeldschermen beperkt het aantal kabels tot een minimum en vergemakkelijkt de installatie.

De 17-inch Apple Studio Display heeft een Natural Flat Diamondtron-beeldbuis van 17 inch (reëel weergavegebied van 16 inch) met een beeldpuntafstand van 0,25 mm voor een uitzonderlijk scherp beeld en interne ColorSync-kalibratie voor een blijvende, perfecte kleurenweergave. Deze Studio Display heeft een futuristische vormgeving en een uniek elektrisch ontwerp dat meerdere resoluties met een verticale verversingsfrequentie van meer dan 100 Hz mogelijk maakt. De innovatieve cinemamodus zorgt voor een uitermate heldere weergave van schermvullende iMovie-, dvd- of QuickTime-films.

De 15-inch Apple Studio Display is een active-matrix TFT flat-panel-beeldscherm met een volledig digitale interface, dat een resolutie van 1024 x 768 pixels en 16,7 miljoen verzadigde kleuren ondersteunt zonder dat er vertekening optreedt. De helderheid, scherpte en het contrast van de 15-inch Apple Studio Display liggen twee keer zo hoog als bij de meeste CRT-beeldschermen. Bovendien heeft de 15-inch Apple Studio Display dezelfde elegante vormgeving als de bekroonde Apple Cinema Display.

De 22-inch Apple Cinema Display is het grootste, volledig digitale flat-panel LCD-beeldscherm dat ooit op de markt is gebracht. Dit scherm biedt een volledig digitale interface, een extra brede kijkhoek en ondersteuning voor de weergave van 16,7 miljoen ware, verzadigde kleuren, waardoor het geschikt is voor de meest veeleisende grafische programma's. De 22-inch Apple Cinema Display heeft een resolutie van 1600 x 1024 pixels die absoluut geen vertekening weergeven waardoor dit scherm ideaal is voor de weergave van twee volledige pagina's met tekst en afbeeldingen.

Prijzen en verkrijgbaarheid

De 17-inch Apple Studio Display CRT (reëel weergavegebied van 16 inch), de 15-inch flat-panel Apple Studio Display en de 22-inch Apple Cinema Display zijn onmiddellijk verkrijgbaar via The Apple Store en binnen enkele weken bij de door Apple erkende leveranciers. Voor de Nederlandse prijzen kunt u www.apple.com/nlstore raadplegen.

© 2000 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden. Apple, het Apple logo, AirPort, Apple Cinema Display, Apple Store, FireWire, iMovie, Power Mac en Velocity Engine zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Apple. Alle andere merknamen die worden genoemd kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.

Apple

Apple Computer, Inc. gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple staat nu opnieuw achter zijn oorspronkelijke missie ? de beste producten en ondersteuning leveren op het gebied van personal computers aan studenten, docenten, ontwerpers, wetenschappers, technologen, ondernemers en consumenten in meer dan 140 landen.

Websites van Apple: Voor informatie over Apple: www.apple.com Voor informatie over Apple Nederland: www.apple.com/nl Voor persberichten van Apple Benelux: www.apple.com/nl/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Eveline Riedijk
Marketing Communications & Public Relations Manager Nederland Apple Nederland