Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 19-07-2000

19 juli 2000

Twee jongens aangehouden na inbraak in bouwketen SCHIEDAM -- Dinsdagavond hield een medewerker van de bouw van de tweede Beneluxtunnel op een bouwterrein aan de Karel Doormanweg twee jongens aan die even daarvoor hadden ingebroken in twee bouwketen. Ze vernielden daarvoor een ruit van de keet en vernielden in de bouwkeet ook diverse goederen. Ook hadden ze geprobeerd de kledingkluisjes van de medewerkers open te breken. Verder bleken in een tunnelbuis op de wand diverse kreten te zijn gespoten.
De jongens, 13 en 14 jaar oud en afkomstig uit Schiedam, werden overgedragen aan de politie en overgebracht naar het politiebureau. Ze worden vandaag verhoord.

Container in brand
SCHIEDAM -- In de nacht van dinsdag op woensdag omstreeks één uur bleek in de Colijnstraat een container in brand te staan. De brandweer kwam ter plaatse om het vuur te blussen.

Diverse auto\'s op bedrijfsterrein opengebroken SCHIEDAM / ROTTERDAM -- Tussen maandagavond 20.00 uur en dinsdagochtend 06.00 uur werd ingebroken in vijf vrachtauto\'s die geparkeerd stonden op een afgesloten bedrijfsterrein aan de Thurledeweg. Uit de auto\'s werd onder andere een accuboormachine weggenomen. Bovendien werd ingebroken in de kantine van het bedrijf, waar ook een accuboormachine werd weggenomen. Verder werd een koffieautomaat opengebroken, waaruit drie gulden werd weggenomen.

Verdachte diefstal aangehouden
SCHIEDAM / ROTTERDAM -- In de nacht van maandag op dinsdag omstreeks kwart over twee werd tijdens een verkeerscontrole op de Willem Ruijslaan in Rotterdam een man aangehouden die gezocht werd door de politie van het district Schiedam.
De man, een 52-jarige inwoner van Den Haag, wordt ervan verdacht op 28 mei van dit jaar geld te hebben weggenomen uit de fooienpot van een benzinestation aan de \'s-Gravelandseweg. De man deed een greep in de fooienpot toen de medewerker van het benzinestation niet in de buurt was en nam ongeveer 30 gulden mee. Op basis van het signalement en het kenteken van de auto waarin de man op dat moment reed werd een nader onderzoek naar hem ingesteld. Daaruit bleek dat de man ook verdacht werd van een poging tot inbraak in een woning in de Nieuwe Maasstraat, in de nacht van 11 op 12 juni. De man heeft inmiddels bekend de feiten te hebben gepleegd en is heengezonden met een dagvaarding in persoon.