Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 19-07-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 09.50 uur
Bromfiets in beslag genomen

HOUTEN Op dinsdagavond, omstreeks 21.05 uur, zagen politiemensen op de Utrechtseweg een bromfiets met twee opzittenden rijden. Beiden droegen geen helm en de bromfiets reed te hard.

De bestuurder, 17 jaar oud en afkomstig uit Houten, kreeg een bekeuring voor te hard rijden en voor het niet dragen van een helm. De passagier, 17 jaar oud en ook afkomstig uit Houten, kreeg een bekeuring voor het niet dragen van een helm. De bromfiets is daar hij was opgevoerd in beslag genomen en zal van de opgevoerde onderdelen worden ontdaan.

Auto uit de bocht

NIEUWEGEIN Op dinsdagavond, omstreeks 23.30 uur, reed een automobilist over de Taludweg in Nieuwegein, komende uit de richting van Utrecht.

De man, 27 jaar oud en afkomstig uit Zeist, raakte de macht over het stuur kwijt. Hij schampte een verkeerslicht aan de rechterkant van de weg en botste vervolgens aan de linkerzijde van de weg tegen een regelkast van de verkeerslichten. De man raakte niet gewond. De auto raakte geheel vernield.

De politiemensen constateerden dat de man naar alcohol riekte en lieten hem blazen. Hij blies een F, hetgeen betekent dat hij veel te veel had gedronken. De man werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Daar blies de man 550 ug/l (1,4 promille). De man bleek tevens niet in het bezit van een rijbewijs te zijn. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Bromfietser krijgt rijverbod

NIEUWEGEIN Op woensdagochtend 19 juli, omstreeks 04.45 uur, zagen politiemensen een bromfiets met twee opzittenden over de Taludweg in de richting van Utrecht rijden.

Bij controle van de bromfiets constateerden de politiemensen dat de bestuurder naar alcohol riekte. De bestuurder, 17 jaar oud en afkomstig uit Utrecht, blies een A, hetgeen betekent dat hij teveel had gedronken. Hij werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

Op het bureau blies de jongen 535 ug/l. (1,25 promille). Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt. Hij kreeg een rijverbod van 5 uur.