NetManage levert eBusiness-to-Host connectiviteit aan Dharma

Datum nieuwsfeit: 19-07-2000
OBJECTX" Development Kit van NetManage levert
eBusiness-to-Host connectiviteit aan Dharma Systems
Dharma Systems gebruikt OBJECTX voor applicatie-integratie met IBM mainframes en AS/400

Veenendaal, 19 juli 2000 ¾ NetManage, leverancier van oplossingen voor eBusiness en applicatie-integratie, maakt bekend dat Dharma Systems de OBJECTX-technologie van NetManage gaat gebruiken om eBusiness-to-Host-toegang te bieden binnen haar eUnify-oplossing voor applicatie-integratie. Dharma Systems levert ebusiness-oplossingen die online waarde creëren met offline bedrijfsmiddelen.

Met Dharma eUnifySM kan een organisatie informatie en applicaties bijeenbrengen uit de hele IT-infrastructuur. Hierdoor worden toegang, integratie en gebruik even eenvoudig als wanneer zij uit één bron zouden komen. AppLink" 3270 en AppLink" 5250 zijn de componenten van eUnify die het mogelijk maken mainframe- en midrange-systemen van een bedrijf te integreren.

De AppLink-componenten bevatten ingebedde technologieën van NetManage voor toegang tot host-systemen. De OBJECTX Development Kit (ODK) omvat een uitgebreide bibliotheek van ActiveX-controls en JavaBean-equivalenten, waarmee OEM-klanten zoals Dharma aangepaste eBusiness-applicaties met host-aansluitingen kunnen maken. De ODK wordt geleverd op één cd en vormt een volledige ontwikkeltoolkit, met versiebeheer, die alles bevat wat voor het maken van kwalitatief hoogwaardige applicaties vereist is. Uitgebreide documentatie en voorbeeldapplicaties worden meegeleverd.

"Wij hebben ervoor gekozen om onze host-integratie te ontwikkelen met behulp van de ODK omdat de controls van NetManage de beste functionaliteit bieden en daarbij hoogwaardige ondersteuning wordt geleverd", aldus topman J. Sasidhar van Dharma Systems. "Het gebruik van de op standaarden gebaseerde objecttechnologie van NetManage sluit perfect aan bij ons ontwikkelingsmodel."

"De ODK van NetManage stelt Dharma Systems in staat om oude systemen te verbinden met

eBusiness-applicaties, zodat offline bedrijfsmiddelen hun waarde behouden in een online wereld", zegt Zvi Alon, CEO en President van NetManage. "Onze OEM-klanten hebben volledig toegang tot onze connectiviteitstechnologie. Hierdoor kunnen zij host-toegang ontwikkelen vanaf een hele reeks ebusiness-applicaties, waaronder bedrijfsportalen, klantrelatiebeheer, integratie van bedrijfsapplicaties en de opkomende applicaties voor mobiele telefoons die toegang tot internet bieden via het Wireless Application Protocol (WAP)."

Dharma Systems

Dharma Systems levert integratietechnologie aan grote ondernemingen. Het hoofdkantoor bevindt zich in Nashua (New Hampshire) en er zijn vestigingen in San Mateo (Californië) en Raleigh (North Carolina). In Bangalore (India) is een volledige dochteronderneming gevestigd. Huidige partners van Dharma zijn onder meer Bluestone Software, Fujitsu Software, Lucent Technologies en BMC Software.

NetManage

NetManage (Nasdaq: NETM) is opgericht in 1990 en levert oplossingen en services op het gebied van toegang, publishing, integratie en ondersteuning waarmee bedrijven bestaande informatiesystemen kunnen optimaliseren en probleemloos de overstap naar eBusiness kunnen maken. Het bekroonde product- en serviceaanbod van NetManage omvat software voor applicatie-integratie en host-toegang en oplossingen voor gecentraliseerd beheer en real-time support; daarmee kunnen informatiesystemen worden omgezet in krachtige eBusiness-oplossingen. NetManage verkoopt haar producten en services wereldwijd via de eigen verkoopafdeling, internationale dochterbedrijven en geautoriseerde distributiepartners. NetManage biedt haar producten en bijbehorende diensten overal ter wereld aan via rechtstreekse verkoop, internationale dochterondernemingen en geautoriseerde distributiepartners. Het hoofdkantoor van de Northern Region (Benelux en Scandinavië) is gevestigd in Veenendaal en staat onder leiding van Chris Mason. Voor meer informatie kunt u naar www.netmanage.com gaan, een e-mailbericht sturen naar sales@netmanage.nl of +31 (0) 318 519696 bellen.

Voor meer informatie:

Hanneke van Dreumel Laura van Riemsdijk Jeronimus-Wolf B.V. NetManage Northern Region (0344) 64 06 07 (0318) 51 96 96

Hanneke@jeronimus-wolf.nl Laura.van.Riemsdijk@NetManage.nl

Dharma Systems

(info@dharma.com)

# # #

NetManage, eN2000, ViewNow, SupportNow, OnWeb, het NetManage-logo en het 'lizard-in-the-box'-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van NetManage en/of haar dochterbedrijven in de Verenigde Staten en in andere landen. Simware en Salvo zijn geregistreerde handelsmerken van Simware Inc. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.