Internetpioneer uit de autobranche begint voor zichzelf

Datum nieuwsfeit: 19-07-2000

AUTOBOULEVARD

INTERNETPIONEER UIT DE AUTOBRANCHE BEGINT VOOR ZICHZELF

Automan in hart en nieren Ardris Megelink heeft per 14 juli ontslag genomen bij Mercedes-Benz dealer PORDON uit Utrecht. Ardris was vanaf
1983 in dienst van dit familiebedrijf (toen een Toyota dealer). In
1985 nam Pordon de Mercedes-Benz dealer Terberg over en vanaf dat jaar werd hij Verkoopleider. Vanaf 1993 was hij als Vestigingsmanager verantwoordelijk voor de gehele vestiging. Het personeelsbestand van het bedrijf is gegroeid van 12 naar 44 personeelsleden en het aantal verkochte Mercedessen van 180 naar méér dan 700 stuks. Onder zijn leiding heeft Autocentrum PORDON in 1995(introductie E-klasse) landelijke aandacht gekregen door als eerste automobielbedrijf in Nederland op Internet te verschijnen. In totaal 14 kranten en tijdschriften hebben daar toen ruimschoots aandacht aan gegeven. In
1994 heeft Ardris, samen met Sam van Lingen, de Autoboulevard Utrecht opgericht waar hij op dit moment voorzitter van is en ook zal blijven. De Autoboulevard Utrecht is het eerste samenwerkingsverband in Nederland tussen (nu) 21 automobielbedrijven met 28 merken. Door het aanstellen van een dagelijks bestuur, mediacommissie, project-, werk-, en opleidingsgroepen is het een zéér professioneel opererende organisatie geworden.
De Autoboulevard Utrecht kwam in 1997 door Ardris in aanraking met Internet zie www.autoboulevard.nl en er werden toen al Internetcursussen gegeven in de Bus van Nina (Worldonline) op de Autoboulevard in Utrecht. Het is uiteindelijk zijn jarenlange ervaring in de automotive branche en zijn voorliefde en kennis van het medium Internet, die Ardris er toe heeft gebracht om een eigen IT bedrijf op te richten, die zich op diverse deelgebieden van de autobranche zal richten. Er is al een aanvang gemaakt met een zéér omvangrijk en creatief Internetproject waar we zeker nog veel van zullen horen en zien, maar waar hij op dit moment niets over kwijt wil.

19 jul 00 10:17