Siennax levert Abz applicaties Nederlandse financiele sector

Contactpersoon: Ari Dijkshoorn

Siennax levert Abz Applicaties aan Nederlandse Financiele Se

Datum: 19 juli 2000

Traditionele outsourcing van applicaties ingehaald door gebruik van internet, bewijst ASP Siennax met contract voor levering van applicaties aan 6000 gebruikers

AMSTERDAM, 19 juli 2000 – Siennax, de eerste Europese ‘pure-play' Application Service Provider (ASP), heeft vandaag bekend gemaakt dat Abz Nederland, leverancier van internetoplossingen voor de financiële sector in Nederland, Siennax heeft gekozen voor het hosten van financiële applicaties aan de 6000 eindgebruikers van Abz in heel Nederland.

Abz maakte tot nu toe gebruik van een traditionele outsourcing oplossing, waarbij gebruikers moesten inbellen naar een externe server, die 6000 versies van dezelfde applicaties onderhield. Door het gebruik van het ‘pure-play' ASP model van Siennax, hebben de klanten van Abz in het vervolg alleen nog maar een webbrowser en internettoegang nodig om toegang te krijgen tot bedrijfsapplicaties, 24 uur per dag, zeven dagen per week, ongeacht waar zij zich bevinden.

Het werken met een ASP die applicaties levert aan de eindgebruikers is een belangrijke stap voor Abz in de realisatie van hun visie waarin het internet gebruikt wordt om nieuwe zakelijke kansen te creëren voor de klanten.

“Voor de financiële markt, die wordt gekenmerkt door continue veranderingen en nieuwe ontwikkelingen, zijn actuele en nauwkeurige informatiestromen absoluut noodzakelijk”, aldus Gerrit Schipper, algemeen directeur van Abz. “Door onze samenwerking met Siennax kunnen we het universele karakter van het internet gebruiken voor een nog betere levering van de bedrijfskritische financiële diensten waar onze klanten op vertrouwen. Met deze overeenkomst kunnen we onze eindgebruikers een aantrekkelijke oplossing presenteren, waarmee zij via het internet toegang krijgen tot hun informatie, overal en altijd.”

“De samenwerking met Abz is niet alleen een belangrijke stap voor Siennax als bedrijf, maar voor het hele ASP-model”, aldus Herb Prooy, CEO van Siennax. “ Hiermee wordt aangetoond dat de toegevoegde waarde van een ASP versus traditionele outsourcing van applicaties erkend wordt in de markt. Siennax vereenvoudigt het onderhoud en het gebruik van de Abz applicaties, waardoor de efficiëntie toeneemt en de kosten dalen.”

Siennax gaat applicaties hosten voor Abz op het gebied van gestructureerd elektronisch berichtenverkeer, informatiebeheer via beveiligde toegang tot databanken, internet, intranet en extranet. Verder overwegen Siennax en Abz in de toekomst gezamenlijk nieuwe producten te gaan ontwikkelen en nieuwe markten te benaderen, zowel nationaal als internationaal.

Op basis van een wereldwijde distributieovereenkomst heeft Abz de intentie ook het huidige applicatieportfolio van Siennax aan te bieden. Daarnaast wordt bekeken hoe de bestaande applicaties van Abz opgenomen kunnen worden in het applicatieportfolio en gehost op het productieplatform van Siennax. Deze diensten worden gegarandeerd door middel van een Service Level Agreement (SLA). Over Siennax International
Siennax is een snel groeiende ‘pure-play' Application Service Provider (ASP). Als ‘pure-play' ASP heeft Siennax een duidelijke focus: consultancy, hosting van applicaties en het leveren van connectiviteitsdiensten aan zakelijke gebruikers op geografisch verspreide locaties. Het dienstenportfolio van Siennax reduceert de druk op IT resources door het vrijmaken van bestaand IT personeel en door onmiddellijke toegang te bieden tot de door Siennax opgebouwde kennis en ervaring. Voor de klanten betekent dit dat de noodzaak van het onderhouden van een ingewikkelde ICT-infrastructuur wegvalt, zodat zij zich kunnen concentreren op hun eigen kernactiviteiten.
Siennax' portfolio omvat beveiligde e-mail, intranet, extranet, e-commerce, e-learning, kennismanagement en documentmanagement applicaties. Deze web-based applicaties zijn toegankelijk voor de klanten via het internet en via het Wireless Application Protocol (WAP). Belangrijke technologie leveranciers kozen Siennax als hun ASP partner, zoals Microsoft, IBM/Lotus, Sun-Netscape, Oracle en Documentum. Voor meer informatie, zie www.siennax.com.

Over Abz
Abz is het Informatie en Communicatie Technologie (ICT) centrum voor de financiële sector. Het primaire doel is het efficiënter en effectiever laten verlopen van zakelijke processen, communicatiestromen en transactiediensten tussen organisaties door het gebruik van internettechnologie. Zowel maatwerk als generieke oplossingen behoren tot de mogelijkheden die Abz kan aanbieden, op collectieve of op individuele basis, in Nederland en daarbuiten. # # #

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Ari Dijkshoorn
Siennax International