Chordiant Software breidt eCRM-aanbod uit met MarketFirst

Datum nieuwsfeit: 19-07-2000
Chordiant Software breidt eCRM-aanbod uit met MarketFirst on-line campagnemanagement

Combinatie biedt mogelijkheden voor verbetering klantloyaliteit

Hoofddorp, 19 juli 2000 – Chordiant Software en MarketFirst gaan samenwerken. De samenwerking voorziet erin dat bedrijven de resultaatgegevens vanuit promotie- en loyaliteitscampagnes kunnen combineren met klantinteractie-activiteiten via verschillende communicatiekanalen. Deze kanalen zijn onder meer Internet, e-mail, fax, telefoon en WAP-geschikte apparatuur. Dankzij de combinatie van de verfijnde MarketFirst-oplossingen voor e-Marketing en campagnemanagement en Chordiant's multi-channel klantinteractiemanagement kunnen ondernemingen persoonlijke aanbiedingen doen en met elk klantcontact de klantloyaliteit verbeteren en daarmee de omzet vergroten.

“Met een toenemende concurrentie dienen e-business-activiteiten uiterst verfijnd en gepersonaliseerd te zijn, waardoor klantbehoud en klantloyaliteit worden verbeterd”, zegt Sam Spadafora, Chief Executive Officer (CEO) van Chordiant Software. “Door de samenwerking met MarketFirst kunnen e-business-ondernemingen een Chordiant-oplossing effectiever toepassen binnen kanalen met lage kosten, en kunnen campagnes nog exacter op de individuele consument worden toegespitst. Hiervan profiteert de consument, ongeacht het gekozen communicatiekanaal.”

Een voorbeeld: MarketFirst-software kan bedrijven helpen bij het vaststellen van bepaalde aanbiedingen voor specifieke klanten, het verzorgen van de communicatiecampagne én - met behulp van de oplossingen van Chordiant - de respons via e-mail, Internet, IVR (Interactive Voice Response) en WAP-apparatuur bewaken. De workflow engine van Chordiant maakt het mogelijk dat de call center-medewerker op een niet-gestandaardiseerde manier klanten te woord kan staan, waarbij met het individuele profiel van de klant duidelijk rekening wordt gehouden. Hierdoor kunnen op maat gemaakte aanbiedingen gedaan worden, gebaseerd op de verschillende voorkeuren en wensen via het door de klant gewenste communicatiekanaal.

Door de gecombineerde softwareoplossingen van Chordiant en MarketPlace kunnen gebruikers de geaccepteerde en afgewezen aanbiedingen bekijken, waardoor interacties tijdens toekomstige campagnes nog meer op de individuele klant kunnen worden toegesneden.

MarketFirst
MarketFirst is leverancier van Web-hosted eMarketing-oplossingen die zijn ontworpen voor Internet. MarketPlace wordt geleverd als een Web-hosted service en kan volledig worden geïntegreerd in de corporate IT-architectuur. MarketFirst-campagnes zijn ook beschikbaar via myMarketFirst.com. Bedrijven die de oplossingen van MarketFirst toepassen, zijn onder andere Autodesk, Inc., NorthPoint Communications en Quantum Corporation. MarketFirst breidde onlangs haar activiteiten uit naar het Europese vasteland. Voor meer informatie: www.marketfirst.com.

Chordiant Software
Chordiant Software (NASDAQ: CHRD) levert een geïntegreerde, multi-channel totaaloplossing voor klantcontact. Chordiant biedt een pakket applicaties waarmee omvangrijke organisaties al hun contacten met consumenten kunnen optimaliseren, onafhankelijk of de communicatie verloopt via het Web, e-mail of call-centers. De software biedt ondersteuning voor geïntegreerd spraak-, data- en Internet-verkeer, en beschikt over een complete workflow engine. Met Chordiant geeft elk contact toegevoegde waarde aan de relatie met de klant, en daarmee aan de omzet en winst van de onderneming. Chordiant-software is al in gebruik bij een aantal toonaangevende organisaties zoals MetLife, Thomas Cook Global Services, GM OnStar, First USA, Cable and Wireless Communications en Bank One International. Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, California en heeft regionale kantoren in Chicago, Dallas, New York, Londen, München en Hoofddorp. Meer informatie over Chordiant is te vinden op de Website: www.chordiant.com.
Voor meer informatie:
Chordiant Software Inc.