Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 19-07-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 19-07-2000 2e persbericht 19 juli 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Overlast pand aangepakt / drugs gestolen Dinsdagmorgen heeft de politie van Tongelre en Woensel Zuid in een woning aan de Jan van Riebeeckstraat acht personen in de leeftijd van 14 tot en met 45 jaar aangehouden. De buurtbewoners van de Jan van Riebeeckstraat ondervonden al geruime tijd overlast van de handel in drugs vanuit dat pand. De politie vond tijdens haar onderzoek in de woning ongeveer 50 gram cocaïne, verpakkingsmateriaal en een weegschaal. De aangehouden verdachten werden overgebracht naar het politiebureau. De voordeur van de woning werd door een bedrijf gedicht met ondermeer planken. Drie agenten bleven achter om vier aangetroffen scooters te onderzoeken en in beslag te nemen. Toen die agenten achter bij de woning met de scooters bezig waren hebben de inzittenden van een grijze of witte Opel kans gezien de planken van de dichtgetimmerde voordeur te verwijderen en zijn de woning binnen gegaan. Daar stonden de in beslaggenomen drugs. De drugs zijn door de inbrekers gepakt en meegenomen. De aangehouden verdachten zijn allen ingesloten. De politie stelt een onderzoek in.

Eindhoven: Verkeerscontrole
Woensdagmorgen is op de Noord Brabantlaan een verkeerscontrole gehouden. Twintig automo-bilisten kregen een proces-verbaal; 16 x voor het niet dragen van een autogordel, 1 x voor het voeren van een onjuiste kentekenplaat op de aanhangwagen en 3 x het niet kunnen tonen van een rijbewijs en /of kentekenbewijs.

Eindhoven: Tas geroofd
Op de Karel de Grotelaan ter hoogte van de Donizettilaan is de handtas van een 76-jarige Eindhovense vrouw geroofd. De vrouw wilde de Karel de Grotelaan oversteken, toen een jongen op een fiets de tas uit haar handen rukte. In de tas zat een portemonnee met fl. 45,=.
Helmond: Zakkenrollerij
Een 79-jarige Helmondse vrouw is woensdag tussen 14.30 en 14.50 uur slachtoffer geworden van een zakkenroller. De vrouw was in de Helmondse binnenstad aan het winkelen en miste bij het afrekenen haar portemonnee. Deze is uit haar tas gepakt. Met de portemonnee verdwenen pasjes en geld, fl. 100,=.

Best: Alcohol
Woensdagmiddag omstreeks 12.40 uur is op de A2 een 48-jarige automobilist uit Zeist gecontroleerd. Hij viel op door het slingerend rijden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij blies 2,9 pro mille. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij kreeg een rijverbod van 16 uur en een proces-verbaal.

Best: Portemonnee gestolen
Een 92-jarige vrouw uit Best is woensdag rond 12.30 uur bestolen van haar portemonnee met fl. 14,=. Zij had de portemonnee in een tas aan haar looprekje toen zij boodschappen deed in een supermarkt in de Boterhoek.

Deurne: Snelheidscontrole

- Woensdagmorgen tussen 8.30 en 11.00 uur is op de Bakelseweg een snelheidscontrole gehouden. 438 voertuigen zijn gecontroleerd. 20 bestuurders reden sneller dan de toegestane snelheid van 80 km/u. Zij kregen een bekeuring. De hoogstgemeten snelheid was 113 km/u.

- Op de Milheezerweg is woensdag tussen 11.30 en 13.00 uur een snelheidscontrole gehou-den. 311 voertuigen zijn gecontroleerd. 60 reden sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De bestuurders kregen een proces-verbaal. De hoogstgemeten snelheid was 77 km/u.
Geldrop: Bromfietser rijdt door rood, vrouw gewond Een 16-jarige bromfietser uit Deurne reed woensdag om 14.50 uur met zijn bromfiets op de kruising Johan Peijnenburgweg Molenstraat Sluisstraat door rood licht. Hij volgde ook het fietspad in plaats van de rijbaan van de Johan Peijnenburgweg. Een 69-jarige Geldropse vrouw reed met haar fiets met groen licht de kruising over en werd door de jongen aangereden. Zij brak een been en is naar het St. Annaziekenhuis gebracht.