Eindbod van werkgever in CAO AZL

Dienstenbond CNV

CAO-NIEUWS

CAO AZL: eindbod van werkgever

Na lang onderhandelen kwam er op 19 juli een eindbod van de werkgever voor de loonparagraaf.

Door de directie is het volgende eindbod gedaan. Een CAO-periode van 1 juli 2000 tot 1 juli 2002. De CAO van het Verzekeringsbedrijf wordt als referentiekader (marktconform) gehanteerd. In afwijking van de CAO voor het Verzekeringsbedrijf wordt in 2000 géén structurele loonsverhoging van 2% aangeboden vanwege de door de directie noodzakelijk geachte "pas op de plaats". In plaats hiervan is de directie bereid om per augustus 2000 een eenmalige uitkering te verstrekken van één procent van het jaarsalaris. In "centen" komt 1% eenmalig aardig overeen met 2% structureel over 6 maanden (bv.: iemand verdient f4000,00 per maand; 2% structureel levert f80 ,00 X 6 maanden = f480,00 op; 1% eenmalig van het jaarsalaris levert ongeveer f 520,00 op); structureel loopt echter ook na 2000 door. Eenmalig is eenmalig!!!!!! Voor vragen kunt u contact opnemen met bestuurder Nicole van Eijbergen, tel.: 040 - 21 6674.

Eindhoven,
20 juli 2000