Marien en Gybels wordt 100% dochter van SNT

SNT GROUP N.V.

Marien & Gybels wordt 100% dochter van SNT

MARIEN EN GYBELS WORDT 100% DOCHTER VAN SNT

SNT, marktleider in de Benelux op het gebied van customer care services zoals helpdeskactiviteiten en e-mail beantwoording, heeft haar belang in haar Belgische partner Marien & Gybels uitgebreid tot
100%. De huidige directie van Marien & Gybels heeft na verkoop van haar aandelen in goed overleg met de Raad van Bestuur van de SNT Group besloten uit de dagelijkse leiding van het bedrijf te stappen. Het huidige managementteam van Marien & Gybels zet de bedrijfsvoering voort.
De omzet van SNT Group is de afgelopen vijf jaar met 64% per jaar toegenomen. Deze marktdynamiek vereist een geïntegreerd beleid op groepsniveau en is ook van invloed op de bedrijfsvoering van Marien & Gybels.

SNT en Marien & Gybels werken sinds januari 1999 samen. Door deze samenwerking heeft het dienstenpakket van Marien & Gybels zich het afgelopen jaar snel kunnen uitbreiden en worden opdrachtgevers desgewenst op Europees niveau bediend. .Ik ben ervan overtuigd dat dit een juiste stap is op weg naar verder succes. De volledige integratie met SNT zal in de toekomst een stimulans betekenen voor onder meer e-mailafhandeling en e-commerce activiteiten bij Marien & Gybels., aldus scheidend directeur David Gybels.

SNT is een beursgenoteerde onderneming en verleent haar diensten aan meer dan 350 (inter)nationale ondernemingen in de sectoren Telecom, Financiële dienstverlening, Consumer Goods, Information Technology, Entertainment, Publieke diensten & Nutsbedrijven en Charitatieve instellingen.
SNT heeft op dit moment vestigingen in Nederland, België en Duitsland. Met ruim 4300 medewerkers verleende SNT het afgelopen jaar ruim 25 miljoen consumenten goede service. In 1999 bedroeg de omzet van de SNT Group N.V. 179 miljoen. SNT wil uitgroeien tot een top tien customer care dienstverlener binnen Europa. Uitbreiding van de activiteiten in België is dat verband een logische stap.

De groeistrategie van SNT berust op vier pijlers: toepassing van het .catering model., verbreding van het dienstenpakket, investering in Human Resources en verdere internationalisering. SNT heeft als strategie om de komende jaren in de Europese markt te expanderen door overnames in de belangrijkste taalgebieden (Engels, Duits en Spaans). Daarnaast wil SNT door verschillende media te integreren zogenaamde multichannel aanbieden die opdrachtgevers ondersteunen bij hun ontwikkeling op het gebied van e-commerce.

- Einde bericht -

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Anne de Graaf, tijdens kantooruren op telefoon: 079-368 69 00 of fax 079-368 51 90. Buiten kantooruren op 06 - 22395589. Ook kunt u
e-mailen naar (adegraaf@snt.nl).

20 jul 00 11:34