Politie Flevoland doet nieuwe poging oplaten wervingsballon

Datum nieuwsfeit: 20-07-2000

Politiebericht Flevoland: Almere 19-07-2000
Nieuwe poging oplaten wervingsballon
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

ALMERE - De politie Flevoland heeft ruimte voor nieuwe medewerkers en beperkt zich bij het zoeken naar nieuwe collega's niet tot de standaard folders en informatiebijeenkomsten. Sinds kort vliegt boven de dichtbevolkte gebieden in het westen en midden van het land een luchtballon van de politie rond met daarop de tekst 'Internationals gevraagd'. Voor zover bekend is de politie Flevoland tot nu toe het enige korps dat met behulp van een luchtballon collega's probeert te werven. De eerste vlucht van de ballon, die vier weken geleden vanuit Dronten zou starten, kon niet doorgaan vanwege het slechte weer. Donderdag 20 juli aanstaande wordt bij het politiebureau in Almere-Stad (aan de Baljuwstraat) een nieuwe poging gedaan de ballon onder publieke belangstelling op te laten. Ondertussen gaat het natuurlijk niet meer om de eerste vlucht; de ballon heeft er al enkele weken vliegen opzitten.

Internationals voor diversiteit
Met de tekst 'Internationals gevraagd' geeft het politiekorps aan in contact te willen komen met mensen uit alle milieus en windstreken. De politie Flevoland wil graag een meer divers samengestelde organisatie en is op zoek naar internationals: allochtonen, maar ook vrouwen zijn degenen die voor meer diversiteit in de organisatie kunnen zorgen.
Korpschef in de lucht
Het opblazen van de ballon start vrijdagavond om 19.30 uur. Een uur later, om ongeveer 20.30 uur, moet het gevaarte klaar zijn om op te stijgen. Verschillende hoogwaardigheidsbekleders, waaronder wethouder van de gemeente Almere, mw. L. Spruijt en de korpschef van de politie Flevoland, dhr. G. Horstmann, gaan met de ballon mee de lucht in. In het totaal worden met de ballon 30 vluchten gemaakt, boven dichtbevolkte gebieden. Ondertussen heeft de ballon meer dan de helft van de vluchten achter de rug.

Fotowedstrijd
Rondom de politieballon wordt een fotowedstrijd georganiseerd. Nog enkele weken lang hebben (amateur)fotografen de tijd om de ballon op de gevoelige plaat vast te leggen. Foto's kunnen tot en met vrijdag 18 augustus opgestuurd worden naar de politie Flevoland, postbus 281, 8200 AG in Lelystad. De maker van de mooiste foto ontvangt als prijs een ballonvlucht voor 2 personen. Jurering en prijsuitreiking worden verzorgd door enkele bekende Flevolanders.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties