Verslag eerste wedstrijddag Wereldkampioenschappen Splash

Afzender is: Gericht aan: dienst

KNWV

DATUM: 20-7-2000

ZEILEN Wereldkampioenschap Splash, Stavoren (Ned)

Wind tegen op eerste dag van het eerste wereldkampioenschap in de Splashklasse

Woensdag 19 juli is de eerste wedstrijddag van de
Wereldkampioenschappen Splash in Stavoren met vertraging van start gegaan. Een stevige noordwestenwind met windkracht 6/7 zorgde ervoor dat de geplande start van 14.00 uur verdaagd moest worden naar 16.00 uur. Vele spannende uurtjes wachten voor de deenemers werd
uiteindelijk beloond met het bevrijdende gteluidssignaal van het wedstrijdschip van de KWS. Met een op een militaire gelijkende operatie zorgden de vele vrijwilligers voor een geweldige actie door binnen 1 uur ruim 200 bootjes via de helling het IJsselmeer op te krijgen. De twee wedstrijden via de zogenaamde Trapeziumbaan verliepen vervolgens voorspoedig. Een gering aantal deelnemers viel om meerdere redenen uit: blessures, materiaalpech en 'hoge nood'.

Op donderdag 20 juli volgend vier wedstrijden. Vrijdag 21 juli wordt het wedstrijdveld verdeeld in een 'Gold- en Silverfleet', de beste 50 procent van het klassement gaan strijden in de finale (goldfleet) om de wereldtitel. Ook op vrijdag staan vier races op het programma, zaterdag is een rustdag en zondag is de finaledag met drie geplande races.

Het evenement is dinsdag 18 juli gestart met een officiële opening waar alle deelnemers, sponsors en vrijwilligers verwelkomd werden door onder meer gedeputeerde Van Klaveren van de provincie Friesland, de voorzitters van het oranisatiecomité en de Splash International Association, het KNWV en hoofdsponsor Land Rover. Woensdagochtend 19 juli vond een speciale deelnemersopening plaats, waar burgemeester Boekhoven van de gemeente Nijefurd en Tweede Kamerlid voor de VVD, Jan Rijpstra, de deelnemers een hart onder de riem hebben gestoken.

Na twee kwalificatiewedstrijden is de stand als volgt:
pl naam land/plaats r1 r2 pnt

1 Eric Steller NED, Bussum 1 1 2

2 Erik Jan Tuit NED, Voorschoten 1 3 4

3 Roelof Bouwmeester NED, Wartena 1 4 5

4 Jessica Crul NED, Schijndel 1 4 5

5 Rozan Gilles NED, Wijhe 6 5 11

6 Conrad Gear NZL 3 10 13

7 Rogier van Meeuwen NED, 2 12 14

8 Sebastiaan Koppenaal NED, Voorburg 3 12 15

9 Gintare Volungeviciute LIT 2 14 16

10 Diederik van Dijk NED, Bussum 7 11 18

Laat meer artikelen zien over: WedstijdSport: Zeilen

Noot voor de pers: Onze PR afdeling besteedt veel zorg aan de
publicatie van haar (nieuws)artikelen. Desondanks bestaat er de mogelijkheid dat er onjuiste informatie vermeld staat in dit artikel. Indien u denkt dat dit het geval is dan kunt u een bericht sturen naar onze Online PR service door het formulier in te vullen, een postzegel is niet nodig.
Voor informatie en/of uitslagen kunt u contact opnemen met het KNWV, Yvonne Graffner ((yvonne.graffner@knwv.nl)). Bellen kan natuurlijk ook:(030) 656 65 70.

xx

_

KNWV - Postbus 87 - 3980 CB Bunnik - Tel.: 030-6566550 - Fax: 030-6564783 - (info@knwv.nl)