Tros Vermist en Stichting Missing starten weglooplijn

uitzending: vrijdag 21 juli
TV2 - 22.05 uur

VAN HUIS WEGGELOPEN? BEL DE WEGLOOPLIJN

Vanaf vanavond, donderdag 20 juli om 20.00 uur - wordt de eerste telefoonlijn voor weglopers in Europa operationeel. Het nummer is +31.35.6282828 (e-mail: (weglooplijn@tros.nl)). Op dit speciale internationale nummer kunnen weglopers - die niet zelf naar het thuisfront durven te bellen - op band een bericht inspreken.
Het team van de WEGLOOPLIJN zorgt er voor dat deze boodschap bij de verontruste achterblijvers terecht komt.
De WEGLOOPLIJN is een initiatief van TROS Vermist en Stichting Missing.

De WEGLOOPLIJN is anoniem en bedoeld voor mensen die - om te breken met het geijkte bestaan, slechte studieresultaten, huiselijke onenigheid of zucht naar avontuur - zijn vertrokken zonder boodschap achter te laten.
Internationaal is medewerking toegezegd om het nummer van de WEGLOOPLIJN op goed zichtbare plaatsen in diverse grote vakantiecentra door geheel Europa op te hangen.
TROS VERMIST besteedt in haar uitzending van vrijdag 21 juli a.s. uitgebreid aandacht aan de WEGLOOPLIJN. Daarnaast wordt zaterdag a.s. een paginagrote advertentie geplaatst in een groot landelijk dagblad met informatie over de WEGLOOPLIJN. De bedoeling is dat deze pagina op zoveel mogelijk (vakantie)plaatsen en stations wordt opgehangen in binnen- en buitenland. Op www.trosweb.nl is eveneens een poster te vinden die uitgeprint kan worden en overal in Europa kan worden opgehangen.

Noot voor redacties