De Nationale Borg tekent voor Icon Medialab

De Nationale Borg tekent voor Icon
Medialab

Amsterdam, 20 juli 2000 - De Nationale Borg
heeft Icon Medialab geselecteerd om een extranettoepassing te ontwikkelen waarmee zij haar klanten rechtstreeks kan bedienen. De keuze viel op Icon Medialab vanwege ondermeer haar professionaliteit. Zwaartepunt in het ontwikkelingstraject zal liggen in de koppeling met het bestaande interne ICT-systeem.

De Nationale Borg is de dochtermaatschappij van ING Groep die het bedrijfsleven bankgaranties verstrekt, alsmede geld- en fraudeverzekeringen levert. Met de gevraagde extranettoepassing wil De Nationale Borg haar klanten de mogelijkheid bieden om in te loggen en zonder menselijke interventie borgstellingen aan te vragen en hun eigen portefeuille in te zien.

Het extranet van De Nationale Borg wordt hiertoe gekoppeld met de in gebruik zijnde Oracle-database die op een Microsoft-besturingssysteem werkt. Behalve dat het extranet moet voldoen aan de wensen en eisen van De Nationale Borg, moet het eveneens passen binnen de structuur van de ICT-afdeling van ING Groep.

In de selectieprocedure heeft De Nationale Borg haar keuze uiteindelijk op Icon Medialab laten vallen vanwege haar professionaliteit; met name haar ervaring met vergelijkbare projecten, de voorgestelde projectaanpak en haar goede begrip van de situatie.

Aanpak
Icon Medialab neemt het gehele ontwikkelingstraject voor haar rekening: van advies in de requirementsfase,
prototype-ontwikkeling in de analyse- en designfase, iteratief programmeren en testen in de implementatie- en de testfase, tot het fijnslijpen en de oplevering aan de klant in de deploymentfase.

Bijzonder aan de aanpak van Icon Medialab is dat zij gedurende het gehele traject, maar met name in de prototypefase, de Human Computer Interaction (HCI) op de voet volgt, in plaats dat louter de organisatorische aspecten worden belicht.

De Nationale Borg
De N.V. Nationale Borg-Maatschappij, kortweg De Nationale Borg, is de zelfstandig werkende verzekeringsdochter van ING Groep die bankgaranties verstrekt aan het bedrijfsleven. Een andere specialiteit is het sluiten van fraude- en geldverzekeringen. De Nationale Borg heeft vijftig medewerkers en in 1999 beliep het bruto premie- en provisie-inkomen ruim vijfenzestig miljoen gulden. De Nationale Borg staat onder toezicht van de Verzekeringskamer. Ook is zij, mede ten behoeve van haar herverzekeringsactiviteiten, lid van de wereldwijde International Credit Insurance Association (I.C.I.A.) en de Pan American Security Association (P.A.S.A.), waardoor De Nationale Borg toegang heeft tot netwerken van buitenlandse correspondenten die ten dienste staan van haar cliënten.

ICON MEDIALAB
Icon Medialab International AB biedt een complete reeks diensten op het gebied van interactieve, digitale communicatie, zoals internet-, intranet-, extranet-,
e-commerce- en WAP-oplossingen. De nadruk ligt op strategische internetoplossingen.

Icon Medialab heeft 1800 mensen in dienst in ´labs´ in Azië (Hongkong, Kuala Lumpur en Singapore), België (Brussel), Denemarken (Kopenhagen), Duitsland (Hamburg en München), Finland (Helsinki), Frankrijk (Parijs), Italië (Milaan), Nederland (Amsterdam), Noorwegen (Oslo), Spanje (Barcelona en Madrid), de Verenigde Staten (San Francisco en New York), het Verenigd Koninkrijk (Londen) en Zweden (Stockholm, Gotenburg, Uppsala en Malmö).

Klanten zijn onder meer Coca Cola, Fujitsu, Motorola, Nestlé, Opel, Sony, Siemens, Tetra Pak, Telia, Volkswagen en luchtvaartmaatschappij SAS. Nederlandse klanten zijn onder andere Foster Parents, Hewlett-Packard, Nissan, REMU, de Rijksvoorlichtingsdienst en Seat.

Forbes Magazine heeft Icon Medialab voor het tweede achtereenvolgende jaar bestempeld als een van de beste kleine ondernemingen ter wereld. Icon Medialab (SSE:ICON) is genoteerd aan de beurs van Stockholm.

Meer informatie:
Icon Medialab Nederland