Lancia Y AvantGarde voor trendy autorijders met stijl

Datum nieuwsfeit: 20-07-2000
Vindplaats 2
AutoRai

Lancia Y 1.2 AvantGarde 20-7-00 15:50:00.
Met de komst van de Lancia Y AvantGarde worden liefhebbers van trendy en stijlvolle zaken in het leven op hun wenken bediend. De gedistingeerd vormgegeven Lancia sluit immers naadloos op een zon lifestyle aan en biedt de automobilist in deze klasse ongekende luxe en comfort.

De Lancia Y AvantGarde heeft een uitrustingsniveau dat geheel in lijn ligt met de aloude Lancia-tradities. Zo zijn bijvoorbeeld de stoelen en een deel van het dashboard uitgevoerd met alcantara-bekleding in de kleur bordeauxrood. Zowel het stuurwiel als de bestuurdersstoel zijn in hoogte verstelbaar en de bestuurder heeft de beschikking over een verstelbare lendensteun. Om het rijden met deze 1,2 liter-versie (44kW/60 pk) verder te veraangenamen is eveneens airconditioning aan boord. De auto beschikt ook over twee airbags, hoofdsteunen voor een achter en de achterbankleuning die in twee delen neerklapbaar is.

De AvantGarde-versie wordt uitsluitend in de kleur Nero (zwart) of de metallic-kleur Grigio Steel (zilvergrijs) aangeboden, waarbij ook de buitenspiegels in de carrosseriekleur zijn uitgerust.

Ondanks het zeer rijke uitrustingsniveau, heeft de Lancia Y AvantGarde een scherpe prijs. Normaal betaalt de consument voor deze extras een meerprijs van bijna 5.000,-. Het voordeel bedraagt nu zon 3.000,-, waardoor deze Lancia een consumentenprijs van 25.790,- heeft.