Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 20-07-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 20-07-2000 3e persbericht 20 juli 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Man bijt vingertop af bij ruzie
Op de Willemstraat is donderdag om 18.50 uur een 57-jarige man uit Eindhoven aangehouden. De man had tijdens een vechtpartij met een 60jarige plaatsgenoot het topje van een vinger van zijn opponent afgebeten. Toen de politie ter plaatse kwam lag het vingertopje op de grond. Het slachtoffer en het vingertopje zijn met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De verdachte is naar het politiebureau gebracht en voor onderzoek ingesloten. De ruzie zou zijn oorsprong vinden een onenigheid van jaren geleden.

Helmond: Oorzaak brand nog niet bekend
De politie van Helmond West is nog met vier mensen bezig met het onderzoek naar de brand in de school aan de Mahoniehoutstraat in Mierlo-Hout. De oorzaak van de brand, die op zaterdag 15 juli om 4.15 uur uitbrak, is nog niet bekend. Ook het technisch onderzoek heeft nog geen oorzaak opgeleverd. Eerdere uitlatingen dat het om brandstichting zou gaan zijn niet bevestigd.

Helmond: Vechtersbazen aangehouden
De politie heeft donderdagavond om 19.35 uur op de Jan Stevensstraat twee Helmonders van 50 en 46 jaar oud aangehouden. Zij waren op straat aan het vechten. Hierbij werd gebruik gemaakt van een ijzeren buis. De 50-jarige man had wat schade aan het hoofd en moest even in het ziekenhuis behandeld worden. Daarna kregen beide vechtersbazen op het politiebureau een bekeuring voor vechten op straat.
Best: Diefstal uit woning
Woensdagmiddag tussen 16.00 en 17.00 uur is vanuit een woning aan de Broekdijk een gouden ketting en een portemonnee met fl. 400,= gestolen. Vermoedelijk is de dader in een onbewaakt ogenblik binnengeslopen.

Maarheeze: Snelheidscontrole
Op de Hugten is donderdag tussen 11.55 en 15.40 uur het verkeer in beide richtingen op snelheid gecontroleerd. Er passeerden 350 voertuigen. Hiervan reden er 90 te snel met als topper 125 km/u. De maximumsnelheid is hier, buiten de bebouwde kom, 80 km/u.
Valkenswaard: Jeugdige snorfietser rijdt vrouw aan Een 55-jarige Valkenswaardse vrouw is gewond geraakt toen zij donderdag om 13.50 uur op de Leenderweg werd aangereden door een 15-jarige snorfietser uit Valkenswaard. De vrouw stak met haar fiets aan de hand de Leenderweg over. De jongen had de snorfiets thuis zonder toestemming meegenomen. De vrouw is naar het St. Josephziekenhuis overgebracht. Zij had enkele gebroken ribben.

Veldhoven: Verkeerscontrole
Bij een verkeerscontrole op de Heerbaan, donderdag tussen 7.45 en 9.15 uur, zijn vier bestuurders bekeurd voor het rijden door rood. Tweemaal werd een bekeuring uitgeschreven omdat een auto niet APK-gekeurd was.
Veldhoven: Auto gestolen bij garagebedrijf
Bij een garagebedrijf op De Run is donderdag rond 13.00 uur een groene Opel Astra met het kenteken TG-HH-06 gestolen. De sleutels van de auto zijn zonder dat het personeel het merkte van een wandbord weggenomen. Eerder die dag gebeurde een soortgelijke diefstal in Valkenswaard (zie persbericht 20 juli 2000 2).

Veldhoven: Bestuurder gewond
Een 30-jarige Eindhovense bestuurder van een bestelauto is donderdag om 17.20 uur gewond geraakt bij een ongeval op de Kempenbaan. De man reed om onbekende reden tegen een verkeerszuil, een betonnen bloembak en een lichtmast. Deze gemeente-eigendommen stonden allemaal op een verkeersheuvel. De bestuurder had nekklachten, maar kon na behandeling in het St. Josephziekenhuis weer naar huis.