Politiebericht: Stichting Veilig Hollands Midden van start

Datum nieuwsfeit: 21-07-2000

Politiebericht Hollands-Midden: Leiderdorp 21-07-2000

Stichting Veilig Hollands Midden van start Bedrijfsleven en Politie voor veiliger Hollands Midden

Minister van Justitie Korthals heeft in het Leids Universitair Medisch Centrum de start gemarkeerd van het Regionaal Platform Criminaliteitsbeheersing, "Stichting Veilig Hollands Midden". De stichting bestaat uit vertegenwoordigers van het bedrijfsleven, gemeenten, het Openbaar Ministerie, de advocatuur en de Politie Hollands Midden.

Elders in Nederland zijn al eerder vergelijkbare platforms opgericht. In de regio Hollands Midden heeft mr. J. Blommers, voorzitter van de Kamer van Koophandel Rijnland, het initiatief genomen tot de stichting. De Stichting Veilig Hollands Midden bestaat uit invloedrijke mensen die in de publiek-private samenwerking in de regio willen bevorderen. De stichting kan bijvoorbeeld de aanzet geven tot onderzoek of aanbevelingen dien aan organisaties en instanties om maatregelen te treffen die de veiligheid vergroten.

Eén van de zaken die de stichting in de toekomst wil aanpakken is de veiligheid rond zorginstellingen. Verder moet het onderwerp integriteit in het bedrijfsleven op de agenda komen en moet het een vast onderdeel worden in het beroepsonderwijs. De stichting wil eens in de twee jaar een Veiligheidsprijs uitloven voor het beste project in Hollands Midden.

Minister Korthals, voorzitter van het Nationaal Platform Criminaliteitsbeheersing, gaf de start van de stichting aan door een internetsite over informatiebeveiliging te openen.

www.informatiebeveiliging.nl"

De beveiliging van deze nieuwsrubriek laat helaas niet toe dat doorlinken naar andere sites mogelijk is.