Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 21-07-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 09.55 uur
Verdroogde hennepplantage

IJSSELSTEIN Op donderdagochtend 20 juli deed een medewerker van een woningbouwvereniging een voorinspectie bij een woning aan de Poolster. De woning werd niet meer bewoond. Hij trof daar een hennepplantage aan en waarschuwde de politie.

De politie trof in een kamer van ongeveer 4 bij 4 meter een geheel verdroogde hennepplantage aan. Ongeveer 250 plantjes stonden op tafels opgesteld, maar waren door gebrek aan vocht allemaal overleden. Alle plantjes en de apparatuur (natriumlampen, afzuiginstallatie en ventilatoren) zijn in beslag genomen. De politie doet nog onderzoek naar wie de eigenaar van de plantage is.

Inbraak in net opgeleverde woning

HOUTEN In de nacht van woensdag 19 juli en donderdag 20 juli is er ingebroken in een net opgeleverde woning aan het Toendrameer. De nieuwe eigenaar, 59 jaar oud en afkomstig uit Houten, had de woning in verband met een verbouwing nog niet betrokken.

Uit de woning werd de Hoog Rendementsketel en gereedschap weggenomen.

Diefstal van bromfiets onder bedreiging

NIEUWEGEIN Op woensdag 19 juli, omstreeks 23.00 uur, bevond een 17-jarige jongen uit Nieuwegein zich op het geasfalteerde speelveld aan de Sweelincklaan. Hij was daar met een andere jongen en had zijn bromfiets bij zich.

Op een gegeven moment kwam er een bromfiets met twee opzittenden aanrijden. De passagier van die brommer stapte op de 17-jarige af, vroeg hem een sigaretje en of hij op de bromfiets van de 17-jarige mocht rijden. Daar de jongen hem niet kende, weigerde hij dat.

De passagier pakte vervolgens een mes van ongeveer 20 centimeter en wees met de punt van het mes op de kin van de 17-jarige. De jongen moest de sleutels van zijn brommer afgeven. Daar de 17-jarige zeer bang was, gaf hij de sleutels. Daarop stapte de verdachte op de brommer van het slachtoffer en reed weg. Ook het maatje van de verdachte reed weg.

De gestolen brommer is een zwarte Puch, type NRG, verzekeringsplaatje XVH-147.

Snelheidscontrole

BENSCHOP Op donderdag hield de politie tussen 13.20 uur en 14.20 uur een snelheidscontrole op de N210. 548 voertuigen passeerden de radarapparatuur.

472 bestuurders hielden zich aan de toegestane snelheid van 80 km/h. De snelste bestuurder reed 126 km/h.