Armani en Razorfish lanceren Giorgioarmani.com

Datum nieuwsfeit: 21-07-2000

- PERSBERICHT -

Armani en Razorfish lanceren www.giorgioarmani.com:

INTERACTIEVE KENNISMAKING MET DE LIFE STYLES VAN ARMANI

Amsterdam, 21 juli 2000 @ Razorfish, de wereldwijde leverancier van digitale oplossingen, en de Giorgio Armani Groep hebben www.giorgioarmani.com gecreëerd. Deze interactieve kennismaking met het levensgevoel van het Huis van Armani, biedt een virtuele blik in de kosmopolitische wereld van de beroemde Italiaanse modeontwerper. Bezoekers van deze nieuwe, interactieve website ervaren de 'Armani-lifestyle' aan den lijve en wanen zich door het subtiele design en het gebruik van geavanceerde audio-visuele technieken in één van de boetieken die het modehuis over de gehele wereld kent. Trendwatchers en modeliefhebbers kunnen de nieuwe voorjaars- en zomercollectie on line raadplegen, in het virtuele café een indruk krijgen van internationale 'hotspots' op cultureel- en modegebied of een bestelling plaatsen.

De nieuwe website, ontwikkeld door Razorfish, is in het leven geroepen om de verschillende lifestyles van Armani herkenbaar neer te zetten en het bestaande retail netwerk van het Italiaanse modehuis te versterken. De strakke, maar sobere animatie, subtiele vormgeving en intuïtieve navigatie geven de on line bezoeker een virtuele indruk van de wereld van Armani.

Vijf life styles
De vijf life styles van het Huis van Armani @ Giorgio Armani, Armani Collezioni, Emporio Armani, Armani Jeans en A/I Armani Exchange - hebben elk een herkenbare plaats op de site en bieden een indruk van de levenshouding en spirit die de betreffende culturele scene kenmerken. "Ik benader de lancering van deze website met dezelfde betrokkenheid als wanneer ik een nieuwe boetiek open. Dit is ons virtuele modehuis en we hebben deze site laten ontwerpen om ons voordeel te doen met de mogelijkheden die het internet biedt met het oog op communicatie en commercie", aldus Giorgio Armani, President en Chief Executive van het gelijknamige modehuis.
Een site met passie
De website is het product van een intensieve samenwerking tussen Armani en Razorfish. "De unieke kwaliteit en passie die Armani kenmerken, passen goed bij Razorfish en stelden ons in staat onze creatieve kwaliteiten in overeenstemming te brengen met de verbeeldingswereld van Giorgio Armani", aldus Michael Moore, Managing Director van Razorfish Benelux. "Deze site is een illustratie van ons vermogen een groot merk en sterke identiteit via verschillende mediaplatforms maximaal te profileren. Tegelijkertijd wordt onze bekwaamheid om de website op de individuele gebruiker toe te snijden, weerspiegeld in rubrieken als de 'global store locator', een gastenboek en de cultuurwijzer in het Emporio Armani Café waarmee bezoekers een internationale culturele agenda kunnen raadplegen."
Virtuele slide shows
Het sophisticated levensgevoel van het Giorgio Armani-label en de kosmopolitische stijl van Armani Collezioni worden weerspiegeld door virtuele slide shows. Over het scherm komen animaties van de voorjaar- en zomercollectie en tal van accessoires en producten voorbij, zodat de bezoeker zich in een virtuele winkel waant. De bezoeker maakt kennis met de stijlkenmerken die de ontwerpen van Armani karakteriseren. De kledinglijn draagt onmiskenbaar het signatuur van Armani: het gebruik van onconventionele en kostbare materialen, de toepassing van sobere, natuurlijke kleuren en ontwerpen waarmee oude modeconventies en stereotypes op de korrel genomen worden. De kleding van Armani straalt "zelfvertrouwen, optimisme, passie en persoonlijke flair" uit.
Emporio Armani, A/X Armani en Armani Jeans bieden een meer interactieve kennismaking: de bezoeker kan verschillende modestijlen met elkaar vergelijken en on line kleding en modeaccessoires bestellen in de virtuele winkel: van maatpakken tot jeans, voor op het werk en in het weekend en van ochtend- tot avondkleding. De bezoeker die 'wanhopig op zoek is naar een date in Stockholm' of trek heeft in 'sake-tini in Seoul' kan terecht in het Emporio Armani 'virtual caffè'. In deze virtuele ontmoetingsplaats kan de bezoeker op zoek gaan naar internationale, culturele hotspots en op de hoogte blijven van de hipste en belangrijkste trends die in verschillende wereldsteden de overhand hebben, of het nu om de hotste kareokebar in Seoul gaat, of om een bezoek aan Coney Island in New York. A/X Zine houdt de bezoeker op de hoogte van culturele en sociale evenementen.

De persoonlijke levensgeschiedenis van Giorgio Armani staat opgetekend in de rubriek 'Evolution', dat bovendien een beeld geeft van de talrijke relaties die Armani door de jaren heen binnen de amusementsindustrie heeft opgebouwd. 'In the spotlight' brengt de laatste happenings in beeld waarbij Armani betrokken is, zoals de 'Livin' la Vida Loca Tour' van Ricky Martin die het modehuis heeft gesponsored of de op handen zijnde tentoonstelling over Giorgio Armani in het Guggenheim Museum in New York. De rubriek 'Armani Press' biedt een uitgebreid overzicht van verschenen persberichten, achtergrondinformatie, jaarverslagen en relevante artikelen over Armani.

Razorfish
Razorfish is opgericht in 1995 en ontwikkelt digitale technologieën om bedrijven te helpen hun manier van zakendoen - opnieuw - uit te denken. Het bedrijf levert een compleet gamma end-to-end-oplossingen, waaronder strategie, ontwerp en technologische diensten met betrekking tot platforms, apparatuur en netwerken. Razorfish heeft kantoren in Amsterdam, Boston, Hamburg, Helsinki, Los Angeles, London, Milaan, New York, Oslo, San Francisco, Stockholm en Tokyo en heeft meer dan 1800 werknemers in dienst. Het hoofdkantoor bevindt zich in New York. Recente cliënten van Razorfish zijn onder meer Nissan, Excite, Vodafone AirTouch, Nokia, Charles Schwab en MeesPierson.
Meer informatie kunt u vinden op www.razorfish.com

- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (