BroadVision behaalt recordresultaten in het tweede kwartaal

Datum nieuwsfeit: 21-07-2000
BroadVision behaalt recordresultaten in het tweede kwartaal

Huizen, 21 juli 2000 - BroadVision heeft in het tweede kwartaal van het boekjaar 2000, dat op 30 juni 2000 werd afgesloten, een recordomzet en
-winst behaald.

De belangrijkste resultaten luiden als volgt:
Q2 '00 Q2 '99 Groei Q1 '00 Groei
Omzet $95,3 miljoen $23,5 miljoen 306% $61,5 miljoen 55% Netto winst(pro-forma; alleen Q2 '00) $13,5 miljoen $2,9 miljoen 366% $9,2 miljoen 47%
Resultaat uit bedrijfsvoering(pro-forma; alleen Q2 '00) $10,6 miljoen $3,3 miljoen 221% $10,0 miljoen 6%
Verwaterde winst per aandeel(pro-forma; alleen Q2 '00) $0,04 $0,01 300% $0,05 0%

De belangrijkste resultaten over de eerste zes maanden van boekjaar 2000 ten opzichte van dezelfde periode in boekjaar 1999 zijn: Q1-Q2 '00 Q1-Q2 '99 Groei
Omzet $156,8 miljoen $41,9 miljoen 274%
Netto winst(pro-forma; alleen Q2 '00) $22,7 miljoen $5,5 miljoen 313% Resultaat uit bedrijfsvoering(pro-forma; alleen Q2 '00) $20,7 miljoen $6,3 miljoen 229%
Resultaat uit bedrijfsvoering(pro-forma; alleen Q2 '00) $0,07 $0,02 250%
"In dit kwartaal heeft BroadVision een aantal belangrijke mijlpalen bereikt, in het bijzonder voor wat betreft het bieden van een consistente en winstgevende omzetgroei, het aantrekken van nieuwe klanten, uitbreiding van onze partnerschappen, de aankondiging van nieuwe sites, nieuwe producten en nieuwe initiatieven. Deze resultaten bevestigen opnieuw dat organisaties op BroadVision vertrouwen als de oplossing voor e-business," zegt dr. Pehong Chen, president en CEO van BroadVision. "BroadVision blijft streven om klanten te voorzien in al hun behoeften, van strategische planning tot implementatie en operationele ondersteuning. Onze groeiende lijst van nationale en internationale klanten, alsmede de solide bedrijfsresultaten vormen hiervoor het beste bewijs."

Nieuwe klanten
Het afgelopen kwartaal heeft BroadVision 161 nieuwe klanten aangetrokken (135 eindgebruikers en 25 partnerorganisaties). Met dit recordaantal komt het totaal aan BroadVision-licenties wereldwijd op 920 accounts.
Tot de nieuwe klanten behoren:

· B2B digitale marktplaatsen - e-CityDesk, Ecomm Systems Corporation, Inc., Italcementi, Printmountain, Volk Enterprises, Samsung Electronics America, VCAPITAL;

· Financiële sector - Adhesion Technologies (First Union Bank), Barclays B2B.com, Bank of America, Bremische Volksbank eG, Credit Lyonnais, Ilit Insurance Company Ltd., Israel Discount Bank Ltd., eRIA.net, E*TRADE, FleetBoston Financial, Gold Peak Industries, Banca San Paolo, SICOVAM, Thai Military Bank, Zurich Financial Services;

· Distributie (retail/groothandel) - Dickson Cyber Concepts Limited, Mobilia Corp., LiFung.com, Road Runner Sports, Wellsteads, Yankee Candle;
· Industrie/high-tech - Brunswick, Electrolux, Epson Taiwan, Ericsson, FG Wilson, Fujitsu, Infineon Technologies, LoyaltyWorks, Maytag, NEC PC;
· Media/entertainment - Asimba.com, Enband.com, IndoPortals.com, Miller Freeman, New Frequency Media, PlayNet, Inc.;
· Professionele diensten - AARP (American Association of Retired Persons), Deloitte & Touche (Triomphe Online), PricewaterhouseCoopers (Unifi.com);

· Reis- en touristenbranche -Amadeus, Japan Airlines, Allmyway.com;
· Gezondheidszorg/farmaceutische industrie - Baxter, HealthSouth Corporation, Janssen, Pharmatrak Corporation.

Daarnaast heeft BroadVision gedurende dit kwartaal significante licentievervolgopdrachten ontvangen van de onder andere de volgende klanten: Agilent Technologies, Air Liquide, American Airlines, Circuit City, e-Greenbiz.com, Fingerhut, Getronics ESI, Hartford Life, ING Bank, Le Shop, Nortel Networks, Primedia, Ricoh, Samsung, Toshiba, Siemens en Swiss Post.

Nieuwe 'live' sites
Dit kwartaal zijn 82 klanten van BroadVision 'live' gegaan, met bedrijfszekere en innovatieve bedrijfsapplicaties en een snelle time-to-market. Tot deze sites behoren onder andere:
· Barclays Bank (www.BarclaysB2B.com);

· Rockwell Automation (www.PTplace.com);

· Boeing (myboeingfleet.com).

Partners
Dit kwartaal heeft BroadVision 24 nieuwe partnerschappen gesloten op het gebied van systeem integratie, consulting en resellers met als doel om haar netwerk van distributiekanalen uit te breiden, een bredere product integratie tot stand te brengen en het ontwikkelen en lanceren van nieuwe technologie en diensten. Tot deze nieuwe partners behoren onder andere Leapnet, Inc., Brience, Inc., Adexa, Inc., Strategy 7 en Organic, Inc.
BroadVision heeft een nauwe band met haar partners. Door training van meer dan 2000 externe consultants hebben bestaande partners zoals Andersen Consulting, Context Integration, Cambridge Technology Partners (CTP), Computer Science Corporation (CSC), Computer Technology Associates (CTA), Corio, Deloitte & Touche, Ernst & Young, Groundswell, Hewlett-Packard, KPMG, iXL, MediData, NexGenix, PricewaterhouseCoopers, Softtek, Xpedior en Usinternetworking invloed gehad op meer dan 80 procent van de omzet van het tweede kwartaal.

Over BroadVision
BroadVision Inc., opgericht in 1993, is marktleider in het leveren van oplossingen op het gebied van One-To-One(tm) Relationship Management voor de 'Extended Enterprise'. De One-To-One(tm) internet toepassingen van BroadVision stellen organisaties in staat om marketing communicatie, transacties, producten, diensten en ondersteuning te personaliseren en te koppelen aan de individuele behoeften van werknemers, partners en klanten. BroadVision One-To-One(tm) toepassingen ondersteunen 'mission critical ' zakelijk gebruik en zijn voorzien van een robuuste en schaalbare architectuur. Tevens ondersteunen zij beveiligde transacties en zeer snelle verwerking van handelingen zoals heden ten dage vereist wordt in het electronisch zaken doen. De BroadVision oplossingen voor Relationship Management omvatten zowel produkten als diensten van BroadVision en haar wereldwijde netwerk van partners. Meer informatie over BroadVision kunt u vinden op: www.broadvision.com/.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
BroadVision, contactpersoon: Wouter Teijema, tel. 035 - 524 90 10, e-mail: (wteijema@broadvision.com)
of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, contactpersoon: Judy van Kamperdijk,
tel. 023 - 568 82 08, e-mail: (judyvk@monogram.nl)