Politiebericht Utrecht: Rijn &IJssel, 12.40 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 22-07-2000

Politiebericht Utrecht: Rijn &Ijssel, 12.40 uur
Winkeldieven op heterdaad betrapt

WOERDEN - Op de Voorstraat werden vrijdagavond om zes uur een 21-jarige man en een 17-jarige vrouw uit Utrecht aangehouden met gestolen goederen in de achterbak van hun auto. Een getuige had gezien hoe de twee diverse malen op het Plantsoen de kofferbak van hun auto vulden met spullen. De getuige kreeg argwaan en belde de politie die de twee achtervolgde. Op de Voorstraat werd het stel tot stoppen gebracht en mocht de politie een kijkje nemen in de kofferbak. Daar lagen diverse drogisterij-artikelen, kleren en schoenen, allen zonder verpakking. De beide verdachten konden geen aankoopbonnen tonen.

Conflict escaleert op straat

WOERDEN Een conflict tussen twee bedrijfspartners escaleerde vrijdagavond om zes uur op de Van Essenlaan. Drie mannen werden daarbij aangehouden. Met een honkbalknuppel, een hamer en een bijl gingen de mannen elkaar op straat te lijf. En 19-jarige jongen uit Woerden raakte hierbij gewond aan zijn hand. Ook sneuvelde een autoruit. De drie mannen (36, 36 en 51 jaar uit Rotterdam) werden aangehouden en ingesloten.

Snelheidscontrole

WOERDEN Op de Middellandbaan werd vrijdagochtend tussen tien en elf uur een snelheidscontrole gehouden. Er reden 49 automobilisten te hard; de hoogst gemeten snelheid was 84 km/u, waar 50 km/u is toegestaan.

Snelheidscontrole

KAMERIK Op de Van Teijlingenweg werd vrijdagochtend een snelheidscontrole gehouden tussen kwart over acht en half tien. Er passeerden 461 autos het controlepunt, negentien ervan reden te hard. Hoogst gemeten snelheid: 90 km/u (waar 60 km/u is toegestaan).