Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 11.15 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 23-07-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 11.15 uur
Dronken automobilist

WOUDENBERG Een 25-jarige man uit Amersfoort werd zaterdagmorgen om half elf aangehouden op De Heygraeff. Een getuige had een aantal mannen in een auto gezien die luidruchtig waren en veel bier zaten te drinken. Toen de bestuurder wilde wegrijden was de politie ter plaatse die de bestuurder liet blazen. Hij had 1,4 promille alcohol in zijn bloed. De man werd aangehouden, kreeg een rijverbod opgelegd van zes uur en er werd proces-verbaal opgemaakt.

Openbare dronkenschap

AMERSFOORT Zaterdagavond werden zowel op de Hellestraat (om kwart over negen) als de Zwanenhalssteeg (om half acht) dronken mannen aangetroffen (resp. een 44-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats en een 33 jarige man uit Amersfoort). Beide mannen waar zo dronken dat zij niet meer op hun benen konden staan en zijn meegenomen naar het bureau. Daar zijn zij ter ontnuchtering ingesloten. Beide mannen mogen in de loop van zondag met een proces-verbaal voor openbare dronkenschap weer het bureau verlaten.

Surveillance winkelcentrum Emiclaer

AMERSFOORT De gehele zaterdag is rondom het winkelcentrum gesurveilleerd. Vier bekeuringen werden uitgeschreven voor het fietsen in het voetgangersgebied. Drie automobilisten kregen een bekeuring omdat zij hun auto verkeerd hadden geparkeerd.

Verkeersongeval letsel kruising

Randenbroek/Mendelssohnstraat AMERSFOORT Een 33-jarige man uit Amersfoort reed vrijdagavond omstreeks negen uur in de richting van de Randebroekerweg. Bij de kruising aangekomen zag hij een vriend voorbijkomen en reed achteruit. Juist op dat moment kwam een 24-jarige Amersfoortse aanrijden in haar auto en een botsing was het gevolg. Bij de aanrijding ontstond aanzienlijke schade. De beide voertuigen moesten dan ook worden afgesleept. Zowel de beide bestuurders als de inzittenden moesten zich onder doktersbehandeling stellen.