Stichting Baaninvestors wil verlenging aanbiedingsperiode

Stichting Baaninvestors

Amsterdam, 24 juli 2000
Stichting Baaninvestors vraagt Invensys verlenging aanbiedingsperiode
De Stichting Baaninvestors heeft heden, via haar raadslieden van Loyens & Loeff Advocaten te Amsterdam, Invensys verzocht om verlenging van vier weken van haar openbaar bod op aandelen Baan Company.

De Stichting Baaninvestors plaatst vraagtekens bij de jaarcijfers 1999 en de kwartaalcijfers 2000 alsmede bij de door Baan geschetste toekomst.

Tevens heeft de Stichting Baaninvestors Baan Company verzocht binnen vier weken een nieuwe algemene vergadering van aandeelhouders bijeen te roepen, ter bespreking van de stand van zaken met betrekking tot de onderneming.

De Stichting heeft Invensys vorige week een plan voorgelegd. Dit plan houdt in dat Invensys een meerderheidsbelang zal verkrijgen van ± 80%. Daarmee blijft Baan wel op de beurs. Dit plan biedt tevens voor iedere aandeelhouder perspectief. Teneinde het plan aan de aandeelhouders te kunnen voorleggen is een aandeelhoudersvergadering noodzakelijk.

Indien noch Baan Company noch Invensys voor eerdergenoemde verzoeken van de Stichting Baaninvestors ontvankelijk zijn, dan zal deze alsnog de Ondernemingskamer van het Gerechtshof te Amsterdam inschakelen voor een enquête.

Stichting Baaninvestors

Voor nadere informatie: www.baaninvestors.com