NCR voltooit overname Stirling Douglas Group

Datum nieuwsfeit: 24-07-2000

NCR voltooit overname Stirling Douglas Group

SDG levert geavanceerde voorraadbeheersoftware voor retailers en leveranciers

AMSTERDAM, 24 juli 2000 - NCR Corporation heeft, als vervolg op een strategische samenwerking die begon in september 1998, het resterende deel (50 procent) van de aandelen van de Stirling Douglas Group Inc. (SDG) overgenomen. SDG is een toonaangevend leverancier van software voor voorraadbeheer, gevestigd in de buurt van Toronto, Canada. SDG blijft in de nieuwe eigendomsverhoudingen onafhankelijk opereren. De overname van SDG biedt NCR de kans om haar business-to-business e-commerce-oplossingen te optimaliseren. Retailers en hun leveranciers profiteren hiervan, doordat zij de beschikking krijgen over realtime inzicht in hun voorraden en leveranties, terwijl ze tegelijkertijd hun overheadkosten kunnen verlagen. Volgens schattingen van SDG kunnen organisaties met behulp van bevoorradingsautomatisering hun omzet verhogen met 5 tot 10 procent en investeringen in voorraden verminderen met ongeveer 25 procent, terwijl de dienstverlening opmerkelijk wordt verbeterd, tot op het niveau van de Stock Keeping Unit (SKU).
Door het combineren van de intelligente beheersoftware van SDG met een Teradata Active Warehouse van NCR kunnen managers grote hoeveelheden gegevens, die voorheen niet beschikbaar waren, opvragen en bewerken, zodat het management sneller, frequenter en nauwkeuriger beslissingen kan nemen.
NCR en SDG werken wereldwijd al langer samen voor een aantal grote ondernemingen, zoals The Warehouse Limited (Nieuw-Zeeland) en Gigante (Mexico). De Teradata Active Warehouse Solution integreert de technologie, applicaties, business consulting en de dienstverlening aan klanten van NCR en SDG in 130 landen wereldwijd. SDG wil naast de oplossingen voor het Teradata-platform ook haar oplossingen voor IBM- en Oracle-platforms blijven aanbieden. SDG komt tevens haar bestaande afspraken met klanten na en houdt zich aan afgesproken leveringsdata.

Beide partijen doen geen mededelingen over de financiële voorwaarden waaronder de transactie plaatsvindt. NCR zal de meer dan honderd werknemers van SDG in dienst houden.

Stirling Douglas Group
De Stirling Douglas Group is opgericht in 1985 en heeft kantoren in de Verenigde Staten en Europa. SDG is een toonaangevend leverancier van systemen voor voorraadbeheer en verkoopplanning. Met deze oplossingen kunnen retailers en groothandels een aanzienlijk concurrentievoordeel behalen in de hedendaagse, complexe markten. De Profit Series, een geïntegreerde verkoopoplossing voor grote ondernemingen, biedt software voor planning, geautomatiseerd aanvullen van de voorraden, verkoopplanning en afdelingsbeheer. Meer informatie over SDG is te vinden op: www.stirlingdouglas.com .
NCR Corporation
NCR is met een omzet van 6,2 miljard US$, wereldwijd erkend marktleider in het aanbieden van Relationship Technology*-oplossingen voor detailhandel, financiële dienstverlening, communicatiebranche, reisorganisaties en transportsector. NCR's Relationship Technology*-oplossingen omvatten privacy-beschermende Teradata* warehouses, applicaties voor customer relationship management (CRM), geldautomaten en winkelautomatisering. Met deze oplossingen bouwt NCR voort op de jarenlang opgebouwde kennis en ervaring in de branche en expertise op het gebied van advisering. NCR's deskundigheid op het gebied van software voegt werkelijk waarde toe; NCR beheerst de meest vooraanstaande hardware- en databasetechnologie ter wereld, biedt haar klanten wereldwijd support services en biedt een volledig pakket verbruiksartikelen en mediaproducten. Bij NCR werken wereldwijd
32.000 mensen in 130 landen en het aandeel maakt deel uit van de Standard & Poor's 500-index. Meer informatie over NCR is te vinden op Internet: www.ncr.nl .

# # #
NCR en Teradata zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van NCR Corporation in de Verenigde Staten en andere landen.
Voor meer informatie:
Jan Bleij