Data Distilleries trekt VP Product Development aan

Datum nieuwsfeit: 24-07-2000
Data Distilleries trekt VP Product Development aan

Amsterdam, 24 juli 2000 Data Distilleries, de Europese marktleider op het gebied van Analytical CRM-oplossingen, heeft Paul Weghorst aangetrokken als Vice President Product Development. In deze functie zal Weghorst zich richten op de verdere professionalisering en groei van de afdeling Product Development.

Paul Weghorst was eerder directeur van software-ontwikkelaar Utopics, dat in 1995 is overgenomen door Ordina. Utopics is een spin-off van de Universiteit Twente, net zoals Data Distilleries destijds is opgericht als spin-off van het Centrum voor Wiskunde en Informatica in Amsterdam. Weghorst neemt vanuit dit verleden een aanzienlijke hoeveelheid kennis mee uit de wereld van de financiële dienstverlening, waarin Data Distilleries zeer actief is. Na zijn tijd bij Utopics werd Weghorst IT-manager bij het Universitair Medisch Centrum Utrecht, een grote instelling in de gezondheidszorg, waar hij een afdeling van meer dan zeventig IT-ers leidde.

Weghorsts voornaamste uitdaging ligt in het uitbouwen van Data Distilleries van een middelgrote tot een grote organisatie. Hij beschikt niet alleen over kennis van de IT-sector en de financiële dienstverlening, maar weet bovendien wat er bij komt kijken om de expansie van Data Distilleries in de eveneens fors groeiende CRM-markt in goede banen te leiden. Het is in dit stadium erg belangrijk dat je snel groeit, maar je moet er wel voor zorgen dat je de grip op kwaliteit vasthoudt , zegt Weghorst hierover.

Data Distilleries

Data Distilleries is Europa s toonaangevende producent van innovatieve Analytical Customer Relationship Management oplossingen. Deze software stelt organisaties in staat om klantkennis te distilleren uit omvangrijke klantendatabases die met conventionele technieken verborgen zou blijven. Door Data Distilleries Analytical CRM software te integreren met Operational CRM software kunnen organisaties de ontdekte patronen in het klantgedrag gebruiken om 1-op-1 met klanten te communiceren, via alle kanalen. Tijdens de contactmomenten met klanten kunnen websites en call centers in real time en online inspelen op het gedrag en de wensen van de klant. Op deze manier optimaliseren organisaties hun sales- en marketingprocesen en realiseren ze daadwerkelijke personalized marketing. Tot Data Distilleries klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals Reaal Verzekeringen, Spaarbeleg (Aegon) en Centerparcs. Data Distilleries heeft partnerovereenkomsten gesloten met marktleiders op het gebied van CRM en e-business, zoals Siebel Systems, Aims Software, Prime Response en BroadVision.

Een foto van Paul Weghorst is op aanvraag beschikbaar.

Voor verkoop- of marketinginformatie

Data Distilleries B.V.

Kruislaan 402 · 1098 SM Amsterdam

T 020 562 0020 · F 020 562 0030