Politiebericht Friesland: man om leven gebracht in Damwoude

Datum nieuwsfeit: 24-07-2000

Politiebericht Friesland: Damwoude 24-07-2000
Damwoude: man om het leven gebracht

Vanmiddag 24 juli om 12.50 uur kreeg de politie Friesland een melding binnen dat er een vechtpartij zou zijn op de Bakkersweg in Damwoude. De woning wordt bewoond door drie minderjarige alleenstaande asielzoekers (AMA). De politie was snel ter plaatse en trof in de keuken van de woning een slachtoffer aan. De jongen, 16 jaar, afkomstig van Sierra Leone, bleek te zijn overleden. Het slachtoffer was met een stuk trapleuning geslagen. Omstreeks 13.00 uur kwam een bebloede man, geheel overstuur het politiebureau in Dokkum binnen. Het betrof hier een 15-jarige jongen uit Togo, die in hetzelfde pand aan de Bakkersweg woonde. Deze jongeman is in het bureau in Dokkum als verdachte aangehouden. In de woning werd nog een 17-jarige Angolees aangetroffen, die eveneens als verdachte is aangehouden. Wat de aanleiding tot de vechtpartij met fatale afloop is geweest is nog niet duidelijk. De technische recherche stelt een onderzoek in. De verdachten zijn ingesloten.

Bureau Voorlichting & PR, 058 - 880 8272