Novaxess sluit overeenkomst met Getronics voor uitrol ADSL

Datum nieuwsfeit: 25-07-2000

Novaxess sluit overeenkomst met Getronics voor snelle uitrol ADSL

Partnership voor installatie, onderhoud, logistiek en services ten behoeve van breedband internet

Amsterdam, 25 juli 2000 - Telecom operator Novaxess heeft een overeenkomst gesloten met ICT-dienstverlener Getronics voor de installatie, het beheer en onderhoud van apparatuur ten behoeve van breedband internet in de wijkcentrales van KPN. Deze apparatuur wordt gebruikt voor het 'opwaarderen' van de telefoonlijnen die Novaxess overneemt van KPN, waardoor de internetverbindingen van Novaxess vele malen sneller zijn dan tot nu toe gebruikelijk.

Novaxess heeft na een zorgvuldig selectieproces gekozen voor de samenwerking met Getronics, dat wereldwijd tot de top 5 van ICT-leveranciers behoort. Novaxess kiest bewust voor een langdurige samenwerking met deze gerenommeerde
ICT-dienstverlener, zodat het in staat is om in hoog tempo een geavanceerd en betrouwbaar netwerk op te bouwen dat breedband internet via bestaande telefoonlijnen mogelijk maakt.
Marc Destree, algemeen directeur van Novaxess: "De kwaliteitsfilosofie en internationale presentie van Getronics sluiten naadloos aan op de ambities van Novaxess. Wij zijn een van de eerste operators die de voor breedband benodigde Digital Subscriber Line (DSL)-technologie in Nederland op grote schaal aan organisaties in het midden- en kleinbedrijf beschikbaar stelt. Onze klanten willen betrouwbare, snelle
internetverbindingen. Die kunnen wij bieden door een combinatie van de technische kennis die wij in huis hebben en de operationele ervaring en expertise die Getronics levert".
De dienstverlening van Novaxess, een officieel geregistreerde operator, wordt gefaseerd geïntroduceerd, te beginnen in de belangrijkste steden van de Randstad. De samenwerking met Getronics maakt een snelle uitrol van het netwerk mogelijk, zodat Novaxess op korte termijn haar diensten in alle stedelijke gebieden kan aanbieden. In Utrecht en Rotterdam maken de eerste ondernemers al gebruik van breedband internet. Amsterdam is in augustus aan de beurt. Ook wil de operator haar diensten gaan aanbieden in Duitsland, Engeland, Frankrijk en Italië. De activiteiten worden vanuit het Nederlandse hoofdkantoor in Amsterdam aangestuurd.

Noot voor redacties