NMa gaat akkoord met overname A&P door Schuitema

Persberichten menu

____

Amersfoort, 25 juli 2000

Schuitema n.v., de organisatie achter de succesvolle C1000 formule, heeft vandaag van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) vergunning gekregen voor de overname van de A&P groep.

Door de overname van de 123 A&P supermarkten en 6 hypermarkten zal de detailhandelsomzet van Schuitema met circa ¤ 773 miljoen (fl.
1.700 miljoen) toenemen tot circa ¤ 3.102 miljoen (fl. 6.825 miljoen). Het marktaandeel zal daardoor naar 14,7% stijgen (excl. de voorgenomen fusie met Sperwer).

De heer drs. J.G.B. Brouwer, directievoorzitter van Schuitema: "Wij zijn verheugd dat wij goedkeuring van de NMa hebben gekregen voor de overname van A&P. Omdat het netwerk van de A&P supermarkten perfect aansluit op onze supermarkten kunnen we nu verder werken aan de succesvolle uitbouw van de C1000 organisatie".

Over de overnameprijs worden geen mededelingen gedaan.

De overname, die in september zal worden geëffectueerd zal deels worden gefinancierd door een emissie van aandelen en deels door middel van vreemd vermogen.

Voor nadere informatie:

Schuitema n.v.