NTRU kiest eToken voor legale muziek- en videodistributie

STAP NAAR VEILIGE OPLOSSING VOOR MUZIEK- EN VIDEOINDUSTRIE

Het Israëlische Aladdin Knowledge Systems, toonaangevend op het gebied van Internet- en contentbeveiliging, laat weten dat het Amerikaanse NTRU, producent van draadloze toepassingen en methoden voor veilige communicatie, Aladdin's eToken opneemt in combinatie met NTRU's producten. NTRU is hiermee een officiële 'strategic eToken Technology-partner' van Aladdin. Met de combinatie van eToken (Aladdin's USB athenticatie token) en de geavanceerde beveiligings-algoritmes van NTRU brengen de bedrijven een ongeëvenaard beveiligingsniveau.

NTRU en Aladdin slaan de handen in elkaar om een veilige methode te ontwikkelen voor legale digitale content-transacties. De bedrijven nemen hiermee de eerste stap naar het ontwerp van een systeem waarmee bijvoorbeeld muziek en videobeelden veilig kunnen worden verspreid via Internet.

"Aladdin's eToken software is een perfecte toevoeging aan NTRU's innovatieve en goed doordachte cryptografische algoritmes", zegt Peter van Ruiten, Benelux directeur van het Israëlische Aladdin Knowledge Systems. "De combinatie van de snelheid van het NTRU-product en de portabiliteit van eToken zal zorgen voor nieuwe veilige online verspreidingsmethoden voor distributeurs van muziek, video of andere digitale Internetcontent."

De NTRU oplossing NTRU's 'public key-cryptography' vult het gat in de hedendaagse beveiligings-architectuur van relatief goedkope computers. Oudere technieken werden doorgaans ontworpen voor veel uitgebreidere computersystemen en niet voor de goedkope consumenten pc's. Hierdoor functioneren dergelijke oudere technologieën vaak slecht in gebruik met consumenten-applicaties. NTRU levert nieuwe beveiligingstechnieken voor onder meer muziek- en videotoepassingen. Hierbij wordt zowel het belang van de copyright-houder als dat van de consument in ogenschouw genomen. Met gebruikmaking van NTRU's 'disposable keys' kan een digitaal muziekbestand van drie minuten worden versleuteld met maar liefst 180 unieke sleutels. Dat betekent dat kwaadwillenden 180 sleutels moeten kraken om één muzieknummer te kunnen ontvreemden. NTRU's technologie is hiermee, samen met Aladdin's eToken, inzetbaar voor bijvoorbeeld portable MP3-spelers maar kan ook worden gebruikt bij draagbare telefoons, electronic banking of andere vormen van beveiligde transacties of cummunicatie.

eToken De eToken R2 is een klein apparaatje ter grootte van een huissleutel, dat in de USB-poort van de computer moet worden gestoken. Het is de enige token die gebruik maakt van de robuuste DESX symmetrische encryptie-algoritmes met een sleutellengte van 120 bits. Het product ondersteunt een breed scala van standaarden zoals Microsoft CAPI, PKCS#11 v2.01, PC/SC, SSLv3 en S/MIME.

Over Aladdin Aladdin (NASDAQ/NMS: ALDN) is wereldleider op het gebied van beveiliging van digitale content; van applicatiesoftware tot Internetgebruik en
-toegang. Aladdin's productaanbod omvat onder meer: HASP en Hardlock software security systems, waarmee de producten van ontwikkelaars en uitgevers worden beschermd. Privilege een software-licentie platform voor Internet. De eSafe antivirus en antivandal-producten en contentfilteringssoftware voor PC's en netwerken met toegang tot Internet. eToken voor Internetbeveiliging en authenticatie. Aladdin is werkzaam vanuit acht wereldwijde locaties. Daarnaast heeft het bedrijf een netwerk van vijftig distributeurs die hun diensten in meer dan 100 landen aanbieden. Meer informatie is te vinden op Aladdin's website: www.ealaddin.com
of via de Benelux-vestiging. Safe Internet Foundation: www.sif.nl).
Over NTRU NTRU levert de snelste en meest veilige public-key cryptografie voor de bescherming van content en communicatie bij next generation Internet-technieken. De ontwikkelde toepassingen omvatten naast oplossingen voor digitale muziek- en videodistributie ook oplossingen voor beveiliging van het draadloze transport van data zoals mobile ecommerce-activiteiten. Meer informatie over NTRU is te vinden op de website: www.ntru.com

Noot voor redacties