Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 25-07-2000

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 09.20 uur
Controle snelheid

RHENEN Maandagochtend is van kwart voor elf tot kwart voor twaalf een snelheidscontrole gehouden aan de Grebbeweg. Tijdens deze actie passeerden 491 het controlepunt. 76 automobilisten reden te hard. De hoogst gemeten snelheid was 78 km/h. Zij krijgen een proces-verbaal thuis gestuurd.

In Doorn controleerde de politie de snelheid van het verkeer op de Dorpsstraat. Van de 1.906 passanten reden 90 sneller dan de toegestane 50 km/u. De snelste kwam met 78 km/u langs de controlepost.

Man overlijdt na aanrijding

DOORN Een 78-jarige inwoner van Driebergen-Rijsenburg is overleden aan de gevolgen van een aanrijding, maandagmiddag.

Het ongeluk gebeurde op de kruising Langbroekerweg-Gooyerdijk. Een vrachtwagen, bestuurd door een 44-jarige Rotterdammer, naderde de kruising en zag dat de man in zijn invalidenauto de kruising op wilde rijden. Ondanks dat de bestuurder van de vrachtwagen toeterde, reed de man in de invalidenauto toch de kruising op. De vrachtwagenchauffeur remde en week uit, maar raakte met de voorkant de linkerzijkant van het wagentje met de man.

De man is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar is hij later aan zijn verwondingen overleden.

Auto beschadigd door brand

RHENEN Aan het Paardenveld stond maandagochtend rond half elf een personenauto in de brand. Nadat een bestuurder, die hiermee een proefrit maakte, de auto had geparkeerd ontstond brand onder de motorkap. Hij had de auto tot stilstand gebracht omdat hij enkele vreemde geluiden onder de motorkap vandaan hoorde komen. Door de brand ontstond er forse schade met name onder de motorkap. De eigenaar zorgde voor afvoer van het voertuig.

Diefstal uit school Kattedoornpad

ODIJK Maandagochtend werd door een 49-jarige man uit Odijk de diefstal in de school ontdekt. Vermoedelijk had de diefstal de nacht ervoor plaatsgevonden. Een computer en enkele radiocassetterecorders werden vermist.

Snelkraak bij bedrijf
VEENENDAAL In de nacht van zondag op maandag was de roldeur van een bedrijf aan de Standaardruiter, vermoedelijk door een voertuig, geforceerd. Bij de snelkraak was een grote partij rookwaren buitgemaakt. Hiervan werd aangifte gedaan door een 45-jarige inwoner uit Veenendaal. De politie heeft de zaak in behandeling.