Politiebericht Flevoland

Politiebericht Flevoland: gehele regio 25-07-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Aanhouding na vernieling
ZEEWOLDE - Twee 13-jarige jongens (uit Zeewolde en Dronten) zijn gistermiddag aangehouden nadat een getuige had gezien dat zij vanaf de brug van de Eikenlaan een fiets in het water van de Kunstbaan gooiden. De twee werden onder de brug aangetroffen en ontkenden de fiets in het water te hebben gegooid. Met behulp van een dreg is de fiets boven water gehaald en door medewerkers van de gemeente afgevoerd. Op het bureau zijn de twee verhoord en bekenden onder de brug de fiets te hebben gevonden en in het water te hebben gegooid. Na verhoor zijn ze heengezonden. De twee worden doorverwezen naar het bureau HALT
Woningbrand
ALMERE - Vanmorgen zijn na een woningbrand aan de Hollywoodlaan de drie bewoners ter observatie met een GGD-ambulance naar het Flevoziekenhuis gebracht. Vader, moeder en kind (gegevens onbekend) werden op tijd gewaarschuwd door de rookmelder in de woning en konden vanaf de eerste verdieping door de brandweer in veiligheid worden gebracht. De brand is waarschijnlijk ontstaan na kortsluiting in een broodbakapparaat. De keuken brandde geheel uit.
Gewond na val
DRONTEN - Een 61-jarige inwoonster van Dronten kwam gistermiddag in een supermarkt aan de Wardhof ten val en liep een buil op haar hoofd op. De vrouw bleek nogal in de war te zijn en is door het ambulancepersoneel ter observatie overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis in Lelystad. Toen bleek dat ze opgenomen moest worden, heeft de politie onderdak gezocht voor haar hondje.
Aanhouding op verdenking van poging inbraak
LELYSTAD - Na de melding afgelopen nacht dat er ingebroken werd bij een bedrijf in de Tjalk, heeft de politie op aanwijzing van een getuige twee mannen kunnen aanhouden. De twee voldeden aan de beschrijving van de inbrekers en in hun auto lagen onderdelen van het alarmsysteem van het bedrijf. In de auto werden ook schroevendraaiers gevonden, die in beslag zijn genomen. De twee (20 uit Utrecht en 22 uit Kampen) zijn voor verhoor ingesloten op het politiebureau. Onderzoek bij het bedrijf heeft uitgewezen dat het bij een inbraakpoging is gebleven.