Oud-Eerste-Kamerlid Von Meijenfeldt overleden

Eerste Kamer der Staten Generaal

Oud-Eerste-Kamerlid Von Meijenfeldt overleden

dinsdag 25 juli 2000

In zijn woonplaats Groningen is afgelopen zondag het oud-CDA-Eerste-Kamerlid F.H. von Meijenfeldt overleden. Hij is 80 jaar geworden.

De heer Von Meijenfeldt was van januari 1978 tot juni 1987 Eerste-Kamerlid. Hij hield zich vooral bezig met economische zaken en Koninkrijksaangelegenheden.

Hij was aanvankelijk werkzaam als registeraccountant en daarnaast voor de ARP gemeenteraadslid in Groningen (1958-1974) en lid van Provinciale Staten van Groningen (1966-1974). In de jaren 1968-1972 was Von Meijenfeldt wethouder van Groningen. In 1973 werd hij directeur van een psychiatrische inrichting. Hij bleef dit tot 1982. In 1989 bekleedde hij de functie van waarnemend burgemeester van Winsum. Hij vervulde verder diverse bestuursfuncties op het gebied van onderwijs en volksgezondheid.