Concord Communications lanceert sniffer suite

Datum nieuwsfeit: 25-07-2000
Network Associates en Concord Communications lanceren integratie van Sniffer Suite en eHealth

Marktleiders bundelen krachten om een oplossing te bieden voor real-time e?business beschikbaarheid en lange termijn prestatiebeheer

Delft, 25 juli 2000 - Concord Communications heeft een strategisch partnership gesloten met Network Associates, in het bijzonder met hun Sniffer Technologies business unit. De overeenkomst behelst de integratie van de Total Network Visibility (TNV) Suite van Sniffer met de eHealth-oplossingen van Concord. De Sniffer Suite biedt tools voor netwerkanalyse en toepassingsbeheer en wordt door meer dan 90 procent van de Fortune 500 bedrijven gebruikt. De geïntegreerde oplossing zal Internet-bedrijven en service providers helpen in de realisatie van een maximale uptime en optimale prestaties van hun high-speed netwerken en toepassingen.

Bakul Mehta, Senior Vice President van Sniffer Technologies: "Met deze geïntegreerde oplossing zullen we tegemoet komen aan de vraag van bestaande en potentiële klanten naar een end-to-end oplossing die 24x7 beschikbaarheid en optimale prestaties van hun Internet-infrastructuur biedt."

Sniffer Technologies zal vanaf het derde kwartaal van 2000 een op maat gemaakte, volledig functionele versie van eHealth van Concord aanbieden, inclusief Live Health(tm) voor intelligente alarmering en rapportage. Deze maatoplossing sluit naadloos aan op Sniffer's eigen Remote Network Monitoring / Decision Support System (RMON / DSS). Vanaf het vierde kwartaal
2000 zal een volledig geïntegreerde oplossing beschikbaar zijn. De resulterende geïntegreerde oplossing voor netwerk- en applicatiebeheer heeft de volgende eigenschappen:

* Proactieve, op een expertsysteem gebaseerde foutendetectie en bijbehorende middelen om wereldwijde problemen met netwerken en toepassingen tijdig te verhelpen

* Complete lange termijn rapportage voor het maximaliseren van de uptime en het verbeteren van de prestaties van netwerk en toepassingen
* Proactief beheer, monitoring en analyse van optische netwerken
* Schaalbaarheid van afdelingsnetwerken tot grote wide area networks (WAN).
Dan Phillips, executive vice president en Chief Operations Officer van Concord Communications: "In het vervolg kunnen de talrijke klanten van Sniffer de informatie over de prestaties van hun netwerk en toepassingen beter benutten dankzij het totaaloverzicht over hun e?business-infrastructuur dat eHealth biedt."

eHealth
De eHealth product suite is een end-to-end oplossing voor Internet-bedrijven die garant staat voor maximale beschikbaarheid en optimale prestaties. Met eHealth kunnen Internet-bedrijven hun e-business systemen integraal beheren en optimaliseren. Het onderdeel System Health alarmeert het operationele team in het geval van acute problemen en zorgt voor het automatisch herstarten van vastgelopen systemen. Het onderdeel Application Health garandeert beschikbaarheid en topprestaties van toepassingen. Het onderdeel Network Health stelt managers in staat om de gehele netwerkinfrastructuur te controleren.

Live Health
Live Health koppelt op een intelligente manier real-time informatie aan historische systeemgegevens. De ruwe gegevens worden specifiek voor een bedrijfsorganisatie gefilterd, waardoor het operationele team efficiënt overzicht kan houden over het gehele e-business systeem. Deze real-time end-to-end rapportage helpt managers bij het detecteren en oplossen van fouten, problemen en vertragingen, voordat deze gevolgen hebben voor de bedrijfsvoering.

Over Sniffer Technologies
Sniffer Technologies is een toonaagevende leverancier van oplossingen voor netwerk- en applicatiebeheer voor e-business. De Sniffer Total Network Visibility (TNV) suite is een geïntegreerde oplossing die Internet-bedrijven en Service Providers in staat stelt om hun netwerken en toepassingen kosteneffectief optimaal draaiende te houden. De suite ondersteunt een zeer brede reeks netwerk-topologieën en voldoet aan de eis van 24x7 beschikbaarheid van e-commerce bedrijven die werken met websites, Internet-toepassingen, spraak, video, multimedia en datanetwerken via snelle geschakelde en optische netwerken. Sniffer is een dochteronderneming van Network Associates. Voor meer informatie zie www.sniffer.com.
Network Associates
Network Associates, een bedrijf met een hoofdkantoor in Santa Clara, California, is een toonaangevende leverancier van oplossingen voor beveiliging en beschikbaarheid van e-commerce. Network Associates heeft vijf business units: PGP Security voor firewall, detectie van indringers en versleuteling; Sniffer Technologies voor netwerk- en applicatiebeheer; Magic Solutions voor service desk oplossingen gebaseerd op Internet; McAfee voor anti-virusproducten; en tenslotte myCIO.com een Application Service Provider (ASP) op het gebied van veiligheid en anti-virusdiensten. Bovendien heeft Network Associates een meerderheidbelang in McAfee.com, een van de grootste B2C ASP's ter wereld. Voor meer informatie zie www.nai.com.
Concord
Concord Communications is een vooraanstaand leverancier van de volgende generatie oplossingen voor het beheren van systeemprestaties en systeembeschikbaarheid. Met haar eHealth-reeks van oplossingen biedt Concord de enige volledig geïntegreerde management-oplossing voor systemen, applicaties, services en netwerken. Alleen door de prestaties en de beschikbaarheid op al deze gebieden adequaat te beheren, kunnen organisaties op effectieve wijze e-business drijven. Dit end-to-end overzicht van de prestaties biedt het essentiële inzicht dat nodig is om de zakelijke en e-business-activiteiten van enkele van de grootste ondernemingen en service providers ter wereld optimaal te laten functioneren. Het hoofdkantoor van Concord is gevestigd in Marlboro, Massachussettes en blijft op grote schaal investeren in de Europese markt. Het Europese hoofdkantoor staat in Delft. Daarnaast heeft het bedrijf vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland, en een sterke vertegenwoordiging in Spanje, Italië, Ierland, Oostenrijk, Scandinavië, België en Luxemburg.
Meer informatie over Concord is te vinden op www.concord.com.

Persinformatie:
Robert de Moll, Monogram Communication Strategies (MCS), tel. +31 (0)23 -
562 82 08, (robertdm@monogram.nl).