Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 25-07-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 25-07-2000 Persbericht district Den Bosch

INSLUIPER AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch) Maandagavond is op Vierde Rompert in s-Hertogenbosch een 32-jarige man aangehouden als verdacht van insluipingen in woningen. De verdachte werd zowel in een woning aan het Rompert Park als aan de Zesde Rompert betrapt toen hij zich in de woning van de bewoners bevond. In beide gevallen nam hij de vlucht. Agenten wisten de man aan de hand van het opgegeven signalement aan te houden. Of er wat is weggenomen uit de woningen is nog niet bekend. De verdachte is inverzekeringgesteld.

POLITIE ONDERZOEKT HERKOMST VAN AANHANGWAGEN MET KRATTEN (s-Hertogenbosch) Maandagmorgen troffen medewerkers van de gemeente aan de Oosterplasweg in s-Hertogenbosch een aanhangwagen met tientallen kratten met lege flessen aan. De politie stelde een onderzoek in naar de herkomst. Het kenteken dat op de aanhangwagen zat, bleek toe te behoren aan een inmiddels gesloopte auto. De aanhangwagen met kratten is veiliggesteld. De politie tast tot op heden in het duister met betrekking tot de herkomst van de aanhanger met kratten en verzoekt de rechtmatige eigenaar zich te melden.

VALS BANKBILJET (s-Hertogenbosch) Maandagmiddag heeft een vrouw haar taxiritje van de Graafseweg naar De Markt in s-Hertogenbosch afgerekend met een vals briefje van Fl. 100,=. De politie stelt een onderzoek in.

94-JARIGE VERJAAGT INSLUIPER (Rosmalen) Maandagavond heeft een 94-jarige vrouw een onbekende man met haar rollator uit haar woning aan de Tulpstraat in Rosmalen verjaagd. De vrouw hoorde vreemde geluiden en ging kijken. In de berging trof zij een onbekende man aan, die in gebrekkig Nederlands vroeg naar zijn oma. De kranige vrouw reed een aantal malen met haar looprek tegen zijn benen en sommeerde hem weg te gaan. De verdachte nam daarna onverrichter zaken de benen.

PARKEERPROBLEEM ESCALEERT (Drunen) Maandagmiddag is parkeeroverlast tussen twee buurlieden op de De Ruijterstraat in Drunen geëscaleerd. Een 64-jarige inwoner uit die plaats sloeg naar aanleiding hiervan zijn 53-jarige buurman in het gezicht. De twee hadden al een jaar onenigheid over het gedeeltelijk parkeren voor de uitrit van de 64-jarige man. Laatstgenoemde sprak de buurman hier gisteren weer op aan en werd daarop uitgescholden. Hij gaf de 53-jarige man een klap in het gezicht. Deze deed aangifte. Proces-verbaal is opgemaakt.

WONINGINBRAAK (s-Hertogenbosch) Maandagavond is ingebroken in een woning aan de Parklaan in s-Hertogenbosch. Uit het pand zijn o.a. audio- en video- en computerapparatuur ontvreemd.

BEDRIJFSINBRAAK (Rosmalen) Van maandag op dinsdag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Saffierborch in Rosmalen. Uit het pand is een computer ontvreemd.

GEREEDSCHAP ONTVREEMD (Vlijmen) Dinsdagmiddag is aangifte gedaan van diefstal van gereedschap uit de schuur van een woning aan de Kavreinsestraat in Vlijmen. De diefstal is gepleegd tijdens afwezigheid van de bewoners tussen jl. zaterdag en dinsdagmiddag. De buit bestond uit elektronisch en handgereedschap.

MAN VAN PORTEMONNEE BEROOFD (s-Hertogenbosch) Dinsdagmiddag is een 55-jarige Bosschenaar op het Emmaplein in s-Hertogenbosch beroofd van zijn portemonnee. De man werd van achteren aangevallen door vermoedelijk twee mannen die de portemonnee van het slachtoffer afpakten.

VERWARMINGSMONTEUR STEELT GELD BIJ BEJAARDE (Vlijmen) Dinsdagmiddag heeft een man die zich voordeed als verwarmingsmonteur geld weggenomen uit de woning van een 88-jarige vrouw aan de Warande in Vlijmen. De man was binnengelaten om zogenaamd de verwarming te controleren. Hij heeft in de tussentijd kans gezien een geldbedrag van enkele honderden guldens weg te nemen. De politie waarschuwt nogmaals om niet zo maar mensen binnen te laten en toch minimaal om een legitimatie te vragen. Vertrouwt men het niet, adviseert de politie de deur te sluiten en de politie te bellen.