Akkoord sociaal plan Ouderenzorg Loppersum

Datum nieuwsfeit: 26-07-2000
FNV

Akkoord sociaal plan Ouderenzorg Loppersum
Regio Noord - (groningen@fnv.nl)

In verband met de fusie met de Zorggroep Fivelland is een concept sociaal plan met de toekomstige werkgever overeengekomen. Bestuurder Jan Vos van ABVAKABO FNV in Groningen laat weten, dat in dit sociaal plan is vastgelegd dat er door de fusie / integratie geen rechtspositionele achteruitgang zal plaatsvinden.

Geen achteruitgang
In verband met de fusie met de Zorggroep Fivelland is voor werknemers van de Interkerkelijke Stichting Ouderenzorg te Loppersum een concept sociaal plan met de toekomstige werkgever overeengekomen. In dit sociaal plan is vastgelegd dat er door de fusie / integratie geen rechtspositionele achteruitgang zal plaatsvinden.
Garantie
Het huidige salaris en uitloopperspectief worden voor de werknemers gegarandeerd. Hun arbeidsovereenkomst gaat ongewijzigd mee over. Voorts kan men niet tegen zijn wil op een andere dan de huidige locatie(s) te werk worden gesteld.
Voorlichting
De toekomstige werkgever zal een bijeenkomst organiseren om voorlichting te geven over het sociaal plan. ABVAKABO FNV zal eventueel samen met de CFO / SBG een ledenraadpleging organiseren om het sociaal plan ter instemming voor te leggen. In verband met de vakantieperiode zal deze ledenraadpleging niet voor september plaatsvinden.
Nadere informatie:
Jan R. Vos
Regiobestuurder
E-mail: (noord@abvakabo.nl) (ABVAKABO FNV Regio Noord)
Meer nieuws? Ga naar www.fnv.nl/noord.