Invensys verlengt en wijzigt bod op Baan Company

Datum nieuwsfeit: 26-07-2000
Amsterdam Exchanges

26 Jul 2000 Invensys verlengt en wijzigt het bod op Baan AEX Persbericht 2000.072

INVENSYS VERLENGT EN WIJZIGT HET BOD OP BAAN

Invensys plc heeft op 26 juli 2000 in een persbericht medegedeeld het bod op Baan Company N.V. (Baan) te verlengen tot en met 2 augustus 2000 's ochtends 05.59 uur Nederlandse tijd.

Invensys plc heeft derhalve het bod op Baan niet gestand gedaan.

Daarnaast heeft Invensys de biedingvoorwaarden gewijzigd.

Bij het sluiten van de aanmeldingstermijn op 25 juli 2000 heeft Invensys circa 75% van het uitstaande kapitaal in haar bezit, danwel aangemeld gekregen.

In het persbericht van 26 juli 2000 meldt Invensys dat zij het bod gestand zullen doen als zij op 2 augustus 2000 50% van het uitstaande kapitaal plus 1 aandeel in haar bezit heeft, danwel aangemeld heeft gekregen.

Voor de handel op de markten van Amsterdam Exchanges betekent het voorgaande dat met ingang van donderdag 27 juli 2000 er geen onderscheid meer is in aangemeld danwel niet aangemeld. Met andere woorden er wordt gehandel in gewone aandelen Baan.

Voor de handel in opties Baan betekent dit dat met ingang van donderdag 27 juli 2000 de onderliggende waarde van opties Baan het gewone aandeel Baan is.

Amsterdam Exchanges-index

Naar aanleiding van het bod op Baan door Invensys zal Baan zo snel mogelijk na gestanddoening van het bod uit de Amsterdam Exchanges-index worden genomen. Als de gestanddoening gedurende de reguliere handelsdag wordt aangekondigd, zal dit betekenen dat de volgende handelsdag BAAN uit de Amsterdam Exchanges-index® wordt genomen.Als gestanddoening van het bod nabeurs plaatsvindt zal dat betekenen dat BAAN de tweede handelsdag na gestanddoening uit de Amsterdam Exchanges-index wordt genomen.

Gedurende de periode tussen het sluiten van de aanmeldingstermijn

2 augustus 2000 's ochtends 05.59 uur Nederlandse tijd en de dag van de eventuele gestanddoening van het bod zal er in de handel een onderscheid worden gemaakt tussen aangemelde en niet-aangemelde aandelen.

De Amsterdam Exchanges-index® zal gedurende deze periode worden berekend op basis van de prijs die tot stand komt door handel in de aangemelde aandelen.

Noteringsmaatregel

Amsterdam Exchanges heeft in eerdere mededelingen laten weten Baan tot 1 augustus 2000 de gelegenheid te geven om een positief eigen vermogen te verkrijgen. Zou Baan daar voor die tijd niet in slagen dan zou een noteringsmaatregel volgen. Amsterdam Exchanges heeft in het licht van de nieuwe omstandigheden besloten de aangekondigde noteringsmaatregel op te schorten tot de datum waarop de Bijzondere Aandeelhouders- vergadering plaatsvindt