Politiebericht Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 26-07-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 26-07-2000 3e persbericht 26 jul 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Tasjesroof
In winkelcentrum Woensel is woensdag rond 11.15 uur een 70-jarige Eindhovense van haar handtas beroofd. De vrouw liep met de fiets aan de hand door het winkelcentrum, toen zij geritsel hoorde. Een man was haar van achteren genaderd, had een greep in haar fietstas gedaan en daaruit haar handtas genomen. De vrouw mist onder andere haar portemonnee met fl. 90,- en pasjes. De man verdween op een fiets richting Luxemburglaan.

Eindhoven: Winkeldiefstal
Aan de Hendrik Staetslaan is woensdag een 37-jarige Eindhovenaar aangehouden. De verdachte was door het personeel van een winkel aan die straat betrapt bij diefstal van toiletartikelen. Toen hij hierop werd aangesproken probeerde de verdachte te ontkomen en bedreigde het personeelslid. De gewaarschuwde politie heeft de man voor onderzoek in verzekering gesteld.

Eindhoven: Inbraak
Aan de Gerard Doustraat is woensdag om 18.45 uur een 33-jarige man uit Heeze aangehouden. Aan de achterzijde van een woning aan die straat was een ruit vernield. De gewaarschuwde politie vond de verdachte in de woning en heeft hem in verzekering gesteld voor onderzoek.
Helmond: Auto weg
Toen een bedrijf aan de Europaweg afgelopen vrijdag een auto afleveringsgereed wilde maken bleek het voertuig niet meer op het terrein te staan. De nieuwe Opel Vectra Sport Edition, kleur Blauw mettalic, moet tussen de datum dat hij werd afgeleverd, half mei, en het moment van ontdekking van het terrein zijn weggenomen.
Helmond: Snelheidscontrole
Aan de Lage Dijk reden woensdag tussen 13.30 en 14.45 uur 40 van de 464 passerende voertuigen boven de toegestane 50 km per uur. De hoogst gemeten snelheid was 74 km per uur.

Deurne: Verkeerscontrole
Aan de Liesselseweg is woensdag tegen acht weggebruikers proces verbaal opgemaakt. Zes automobilisten droegen geen autogordel. Een bromfietser droeg geen helm en de eigenaar van een voertuig kreeg een bekeuring omdat de kentekenplaat onleesbaar was.
Heeze: Snelheidscontrole
Bij een snelheidscontrole reden woensdag aan de Somerenseweg 16 voertuigen boven de toegestane snelheid. De hoogste snelheid bedroeg 71 km per uur. Aan de Sterkselseweg reed de snelste van negen snelheidsovertreders 102 km per uur.

Valkenswaard: Aanrijding
Aan de Willibrorduslaan is woensdag rond 18.50 uur een 10-jarig meisje uit Valkenswaard lichtgewond geraakt bij een aanrijding. Zij rende uit een winkel aan de Willibrorduslaan en werd aangereden door een 17-jarige snorfietster uit Valkenswaard die over het trottoir reed in de richting van de Waalreseweg.

Valkenswaard: Bromfietscontrole
Aan de Pastoor Heerkensdreef zijn bij een bromfietscontrole 6 bromfietsers bekeurd. Een bromfiets had een te hoog vermogen, een bromfietser reed zonder certificaat en vier bestuurders reden zonder helm.

Bakel: Snelheidscontrole
Aan de Auerschootseweg reden woensdag tussen 13.30 en 14.50 uur 32 van de 504 passerende voertuigen boven de toegestane snelheid. De hoogst gemeten snelheid was 84 km per uur.

Bladel: Marmeren tegel verdwenen
In de nacht van dinsdag op woensdag is een zojuist in het wegdek van de Markt geplaatste siertegel verdwenen. De marmeren tegel met inscriptie was dinsdagavond in het kader van de digitale lichtspoor gelegd. In de plaats van de tegel lagen woensdag klinkers in het wegdek.

Lage Mierden: Onder invloed
Aan de Provinciale weg is woensdag rond 19.30 uur een 57-jarige man uit Arendonk aangehouden voor het rijden onder invloed. Bij een ademanalyse blies de verdachte 0,6 promille.