Politieberichten stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 26-07-2000

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht stad, 09.30 uur
PTT brievenbussen opengebroken

UTRECHT De politie heeft de afgelopen dagen 50 aangiften opgenomen naar aanleiding van het openbreken van brievenbussen. De bekende rode PTT bussen zijn op verschillende plaatsen in de stad opengebroken.

Het is niet bekend of er ook waardevolle poststukken zijn verdwenen. De politie onderzoekt de vernielingen en verzoekt getuigen die in de omgeving van de brievenbussen verdachte personen zagen, zich te melden via het telefoonnummer 030-2397111. De afgelopen dagen is door de politie geïnvesteerd in het opsporen van de dader(s) maar dat heeft tot nu toe nog niet geleid tot een aanhouding. Klanten van PTT post kunnen gratis bellen naar de PTT via het nummer 0800-0417.

Verkeerscontrole

UTRECHT De politie heeft dinsdag op de Atoomweg het verkeer gecontroleerd Er werden 13 bestuurders aan de kant gezet voor het overschrijden van de maximum snelheid. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 87 km/u waar 50 mag worden gereden. Een automobilist kreeg een proces-verbaal voor het onverzekerd rijden in een auto en van één vrachtauto klopt de tachograaf niet.

Onder invloed

UTRECHT Op de Pearsonlaan werd woensdagochtend om zes uur een 33-jarige man uit Utrecht aangehouden omdat hij te diep in het glaasje had gekeken. Het rijgedrag van de man viel op doordat hij met zijn auto slingerde. Na een blaastest bleek dat de man een promillage had van 0.95. Hij heeft een rijverbod gekregen.

Diefstal ruitenwissers

UTRECHT Op het Smaragdplein werd donderdagochtend om kwart over twaalf een 33-jarige man uit Utrecht aangehouden. Agenten zagen dat de man bezig was de ruitenwissers van een geparkeerde auto te monteren. Hij had inmiddels de oude ruitenwisserbladen van zijn eigen auto op de geparkeerde auto gemonteerd en zijn auto voorzien van nieuwe ruitenwissers. De man is aangehouden voor verhoor.