Document Centre 460 en 470 komen eerder dan verwacht

Datum nieuwsfeit: 26-07-2000
Persbericht

Multifunctionele krachtpatsers in augustus al op de Nederlandse markt: Document Centre 460 en 470 komen eerder dan verwacht

Amstelveen, 26 juli 2000 -- In tegenstelling tot eerdere berichten komen de Document Centre 460 en 470 niet aan het eind van 2000, maar al in augustus op de Nederlandse markt beschikbaar. Xerox introduceerde recentelijk de eerste drie modellen (420, 432 en 440) in haar lijn van digitale copier/printers, de Document Centre Series 400. Toen leek het er nog op dat Nederland tot het einde van het jaar moest wachten op de snellere systemen 460 en 470 met maximale printsnelheden van 55 en 65 pagina's per minuut. Inmiddels heeft Xerox Nederland bekend gemaakt dat de krachtpatsers volgende maand al geleverd kunnen worden. Enkele vaste klanten van Xerox hebben al bestellingen geplaatst.

De vierde generatie copier/printers in de Document Centre Series 400-lijn is uitgerust met nieuwe Xerox-technologie en een uiterst krachtige Intel Celeron processor, waardoor de verwerkingssnelheid drastisch is verhoogd. Dit heeft zowel grote voordelen voor de snelheid van de eerste print als de overall printsnelheid. De vernieuwde systemen bieden netwerkgebruikers alle denkbare functionaliteiten op het gebied van verzenden, opslaan en ophalen van informatie. Snelheden voor printen, kopiëren, scannen en faxen variëren van 20 tot 65 pagina's per minuut (ppm). De modellen uit de 400 serie zijn voorzien van nagenoeg dezelfde gebruikersinterface en onderling consistent wat betreft functies en netwerkconnectiviteit. Daardoor worden zowel gebruik als systeembeheer eenvoudig en overzichtelijk.

Ruim 150% sneller dan andere systemen
Uitgerust met een Intel Celeron 366 MHz processor en een nieuwe SMart controller kunnen de DC 460 en DC 470 informatie zeer snel distribueren. Met 4,5 Gb geheugenruimte kunnen meer dan 100 printopdrachten tegelijkertijd worden verwerkt en worden complexe opdrachten sneller uitgevoerd. De Document Centre heeft inmiddels in producttesten bewezen tot 160% sneller te zijn dan een aantal concurrerende systemen. De DC 460 en DC 470 printen met een resolutie van 600x600 t/m 1800x1800 dpi.
Geschikt voor verschillende netwerken
Net als de overige 400-Serie producten ondersteunen de DC 460 en DC 470 zowel PostScript 3 als PCL6. Via een nieuwe submissie tool kunnen ook TIFF en PDF direct en met hoge snelheid worden geprint. De DC 460 en DC 470 kunnen eenvoudig in het netwerk worden opgenomen en beheerd door de toevoeging van netwerksoftware zoals Novell Network Enterprise Print Services (NEPS), CA UniCenter en IBM Tivoli. Naast omgevingen als Windows 95/98 en NT4.0, kunnen gebruikers ook printen vanuit omgevingen als Windows 2000, OS/2, Macintosh en IBM-AIX.
Naast print- en kopieerfuncties bieden de DC 460 en DC 470 ook (optioneel) scanning- en netwerkfaxmogelijkheden Via CentreWare Netwerk Scanning is de gebruiker in staat om een brug te slaan tussen de papieren en digitale wereld. CentreWare Netwerk Scanning biedt ondersteuning voor een viertal scanfuncties, te weten:

Š Scan to netwerk fileserver
Š Scan to e-mail
Š Scan to PC-desktop
Met behulp van de software PaperPort en Textbridge kunnen de gescande documenten op eenvoudige wijze worden geconverteerd, bewerkt en gedistribueerd. Š Scan to Electronic Document Management of Workflow System Gebruikers kunnen verschillende opslaglocaties kiezen voor gescande documenten binnen Lotus Notes, Lotus Domino.doc, Compaq Work Expeditor, DocuShare, Documentum en Microsoft Exchange.
De DC 460 en DC 470 scannen met een resolutie van maximaal 600dpi. Doordat het scannen middels zeer eenvoudig aan te maken templates geschiedt is voor de (incidentele) gebruiker scannen nu net zo eenvoudig geworden als kopiëren.

Netwerk Fax
De samenwerking met de Amerikaanse organisatie RightFAX heeft er toe geleid dat de DC 460 en DC 470 ook kunnen worden aangesloten op een RightFAX faxserver. Hierdoor kunnen de DC 460 en DC 470 worden gebruikt om binnenkomende faxen te printen, maar ook om hard-copy originelen te faxen.
De Document Centre 400 Series wordt geleverd met de Xerox Klanten Tevredenheid Garantie. Dit betekent dat een ontevreden gebruiker, mits een onderhoudscontract is afgesloten, binnen 3 jaar na aanschaf het apparaat kan omruilen tegen een gelijkwaardig Xerox product.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket aan IT-diensten, op het gebied van documentproductie, electronisch documentbeheer, documentaire informatiesystemen, kennismanagement en workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving en bedrijfskritische documentbeheertoepassingen is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1999 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,2 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.

Noot voor redacties