Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 26-07-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 26-07-2000 Politieberichten van 26 juli (07.00 - 13.00 uur)

Lemmer: mishandeling
Woensdag omstreeks 03.00 uur werden twee 17-jarige Duitse jongens uit Sudlohn, op de weg van het centrum naar hun vakantieadres op het bungalowpark Iselmar lastiggevallen door een groepje van 6 tot 8 jongeren. De jongeren spraken hen aan over een voorvalletje van enkele weken geleden. De Duitse jongens vertelden, dat zij hier niets van wisten, daar zij nog maar een paar dagen op hun vakantieadres waren. Hierop werden de jongens aangevallen en kregen zij verschillende klappen en trappen. Eén van hen liep een gekneusd jukbeen op. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Heerenveen: inbraak auto
Van dinsdag op woensdag werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Baalder. De linker voorportier ruit werd ingeslagen en uit de auto werd een GSM weggenomen. De eigenaar, een 30-jarige inwoner uit Heerenveen, heeft aangifte gedaan.
Leeuwarden: inbraak bedrijf
Afgelopen nacht werd ingebroken bij een bouwbedrijf aan de Archimedesweg. Door een raam te forceren, kwam men het bedrijf binnen. Het gehele pand werd doorzocht. Voor zover nu is na te gaan, werd er niets weggenomen. Een 27-jarige inwoner uit Eastermar heeft aangifte gedaan.

Boazum: auto onder trein
Woensdag omstreeks 11.30 uur vond op de Suderdyk een aanrijding plaats tussen een auto en een trein. De bestuurder van een personenauto, een 20-jarige inwoner uit Scharnegoutum (naam van het slachtoffer is bekend, wordt nog niet vrijgegeven i.v.m. het inlichten van de familie), zag op de spoorwegovergang de trein, die uit Sneek naderde, over het hoofd. Een frontale aanrijding was het gevolg. Het treinverkeer was enige tijd gestremd en de reizigers werden met bussen vervoerd. Om 13.00 uur reden de treinen op het baanvak weer. De bestuurder van de personenauto werd zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis in Sneek, alwaar hij korte tijd later is overleden.
Bureau Voorlichting & PR, telefoon 058 - 880 8271