Chordiant Software behaalt recordresultaat 2e kwartaal 2000

Datum nieuwsfeit: 26-07-2000
Chordiant Software behaalt recordresultaat in tweede kwartaal 2000

Verdubbelt omzet tot $7,4 miljoen; realiseert 70 procent van omzet in Europa

Hoofddorp, 26 juli 2000 – Chordiant Software, leverancier van eCRM-totaaloplossingen, heeft het tweede kwartaal van het boekjaar 2000 afgesloten met een omzet van $7,4 miljoen. Dit betekent een verdubbeling van de omzet ten opzichte van hetzelfde kwartaal van het vorige boekjaar. Zowel de licentie- als de service-omzet kende bijna een verdubbeling. Met inachtneming van nog niet in de boekhouding opgenomen orders komt de totale omzet op $30,8 miljoen, meer dan drie maal het resultaat dat op 31 december stond geregistreerd. Van deze omzet werd circa 70 procent gerealiseerd in Europa.

Het pro-forma nettoverlies (exclusief bijzondere lasten) kwam voor het tweede kwartaal van het boekjaar 2000 op $6 miljoen, of $0,16 per aandeel. In hetzelfde kwartaal van boekjaar 1999 lag het pro-forma nettoverlies exclusief bijzondere lasten op $5,3 miljoen en $0,22 per aandeel. Inclusief bijzondere lasten waren deze cijfers respectievelijk $7,9 miljoen en $0,21 per aandeel (2000) en $5,6 miljoen en $0,24 per aandeel (1999).

"Deze kwartaalcijfers tonen aan dat we op de goede weg zijn", aldus Sam Spadafora, Chairman, CEO en president van Chordiant Software. "De sterke groei van onze omzet is een direct gevolg van het succes van onze eCRM-oplossingen binnen Global 500-ondernemingen. Dit kwartaal kende een aantal hoogtepunten: de overname van White Spider Software, een omvangrijk contract met de Britse financier Lloyds TSB en het nieuwe productaanbod, Chordiant v. 2.0."

Chordiant Software
Chordiant Software (NASDAQ: CHRD) levert een geïntegreerde, multi-channel totaaloplossing voor klantcontact. Chordiant biedt een pakket applicaties waarmee omvangrijke organisaties al hun contacten met consumenten kunnen optimaliseren, onafhankelijk of de communicatie verloopt via het Web, e-mail of call-centers. De software biedt ondersteuning voor geïntegreerd spraak-, data- en Internet-verkeer, en beschikt over een complete workflow engine. Met Chordiant geeft elk contact toegevoegde waarde aan de relatie met de klant, en daarmee aan de omzet en winst van de onderneming. Chordiant-software is al in gebruik bij een aantal toonaangevende organisaties zoals MetLife, Thomas Cook Global Services, General Motors, First USA, Cable and Wireless Communications en Bank One International. Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, California en heeft regionale kantoren in Chicago, Dallas, New York, Londen, München en Hoofddorp. Meer informatie over Chordiant is te vinden op de Website: www.chordiant.com.

Voor meer informatie:
Chordiant Software, Inc.
Neil Morgan, Marketing Director EMEA
Telefoon: + 44 20 1382 5000
E-mail: (neil.morgan@chordiant.com)

Lammers van Toorenburg PR
Cas Heuvelmans / Jacob-Jan Esmeijer
Telefoon: 030 65 65 070
E-mail: (cas@lvtpr.nl) / jacob-(jan@lvtpr.nl)