Forse groei eerste halfjaar TakeitNow

Datum nieuwsfeit: 27-07-2000
Bron: TakeitNow
PERSBERICHT

Forse groei eerste halfjaar TakeitNow met 2,5 miljoen omzet en bijna 2 ton winst

Bilthoven - 27 juli 2000. Reeds in het eerste halfjaar 2000 evenaart TakeitNow zowel de omzet als de winst-voor-belasting over geheel 1999: 2,5 miljoen omzet, en bijna twee ton winst. Met name het tweede kwartaal droeg met 1,5 miljoen omzet stevig bij aan de groei. De omzetgroei komt voor een belangrijk deel voor rekening van de Business-to-business-activiteiten via Tibet.nl, pc-privétrajecten via TakeitNow.nl/PcNow.nl en shop hosting-activiteiten via MyTrade.nl. Door uitwerking van nieuwe samenwerkingsverbanden in zowel het B2C- als het B2B-segment wordt ook over de tweede helft van 2000 voortgaande groei verwacht . Een belangrijke belemmering voor snellere groei in het B2C-segment wordt gevormd door de hoogte van transactiekosten voor creditcards, waardoor TakeitNow dit betaalmiddel limiteert voor de computerwinkel. Kansen voor extra groei liggen in het verder uitbreiden van het assortiment, deelnames in nieuwe winkels in andere branches, en internationalisatie van de shop hosting-dienstverlening in samenwerking met ICEshop.nl. TakeitNow laat met haar resultaten zien dat snelle groei als ecommerce-bedrijf te combineren valt met een gezonde winstontwikkeling. Winst maken is de beste garantie voor het overleven van de huidige shake-out in ecommerce-land.

Over TakeitNow.

TakeitNow.com introduceerde op 14 januari 1999 als eerste pure e-seller in Nederland haar webwinkel voor computer hardware en software. Inmiddels is de positie van TakeitNow.com stevig verankerd en levert TakeitNow.com 50.000 producten in nauwe samenwerking met verschillende fabrikanten en distributeurs. Belangrijke ontwikkelingen zijn de introductie van de maatwerk-pc (www.pcnow.nl/), Take It now Business EdiTion (www.tibet.nl) en TakeitNow.be. Daarnaast licenseert TakeitNow haar winkelinfrastructuur aan derden. MyTrade.nl is een exponent van deze ontwikkeling, waarin inmiddels meer dan 75 winkeliers participeren.

Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met:

TakeitNow.com, (info@takeitnow.com), +31 (0)6-54 25 64 76