Man uit Hoogezand aangehouden met vier kilo cocaine

Datum nieuwsfeit: 27-07-2000

Politiebericht Groningen: Schiphol 27-07-2000

Hoogezandster aangehouden met vier kilo cocaine Donderdag 27 juli 2000

Straatwaarde drugs 1 miljoen gulden

De politie op de luchthaven Schiphol heeft vanmorgen een 34-jarige inwoner van Hoogezand aangehouden. De man, die rond 06.00 op met een vlucht vanaf Curaçao op de luchthaven aankwam, bleek bij controle in het bezit te zijn van een aanzienlijke hoeveelheid harddrugs. Na overleg met de Officier van Justitie in Haarlem is de man overgedragen aan Regiopolitie Groningen. Hij is ingesloten.

Bij het verlaten van de passagiersterminal werd de man gecontroleerd. Zijn nerveuze gedrag was aanleiding voor een nadere controle. Daarbij werden in zijn bagage twee pakketten aangetroffen met daarin totaal bijna vier kilo cocaïne. De cocaïne is door de douane op Schiphol middels een chemische reactie getest. Daarbij is gebleken dat de kwaliteit van de drugs goed is. Daardoor heeft de partij een geschatte straatwaarde van ongeveer één miljoen gulden. De cocaïne is in beslag genomen. De verdachte is overgebracht naar Groningen en inmiddels in verzekering gesteld. De politie in Hoogezand stelt een nader onderzoek in naar de herkomst en de bestemming van de cocaïne.

Inlichtingen: afdeling communicatie, 0 50 - 5 995 010