CS&T introduceert Licensing Reconsiliation Service

Datum nieuwsfeit: 27-07-2000
Licensing Reconsiliation Service
Nieuwe dienstverlening van Corporate Software & Technology
Apeldoorn, juli 2000 - Om de huidige licentiestatus van een organisatie in kaart te kunnen brengen introduceert Corporate Software & Technology (CS&T) - 's werelds grootste Software Asset Management (SAM) dienstverlener - de Licensing Reconsiliation Service (LRS). De structuur van de LRS-oplossing van CS&T is zeer flexibel. Daardoor kan de service voor de klant exact op maat worden ingevuld.

'Binnen veel organisaties bestaat geen duidelijk beeld over de licentiestatus van gebruikte software, alhoewel men zich terdege bewust is van de noodzaak de licentiepositie efficiënt te beheren. Het betreft echter een complexe en dynamische materie terwijl software behoort tot de strategische middelen van een organisatie. Daarnaast wordt het rendement van deze kostenpost vaak vergeten', stelt Emiel Putman, CS&T's Country Manager. LRS die CS&T daarvoor nu biedt, gaat uit van een overzicht van de geïnstalleerde software en van de softwarelicenties die nodig zijn. 'LRS zorgt voor het in kaart brengen van de huidige licentiestructuur en het vaststellen van de licentierechten. Hoe nauwkeuriger de inventarisatiedata, hoe nauwkeuriger de LRS analyse', aldus Putman.
CS&T levert na LRS een volledig licentierapport. Dat geeft een nauwkeurig beeld van de huidige licentiestatus bij de opdrachtgever. Ook worden aanbevelingen gedaan ten behoeve van een legale licentiecontinuering.
Met als uitgangspunt de actuele licentiepositie kan Corporate Software & Technology de toekomstige positie van de opdrachtgever monitoren en beheren door middel van een Licentie Desk. In nauw overleg met de opdrachtgever kunnen via de Licentie Desk een aantal zaken worden geregeld zoals:
· uitbesteding van de gehele softwarelicentie problematiek;
· gebruik maken van CS

· één aanspreekpunt voor alle softwarelicentie gerelateerde informatie;
· beheren van een licentiepool en

· het beheren van licentieovereenkomsten en maximaliseren van het gebruik. Daardoor is het mogelijk om softwarelicenties efficiënt en doelmatig te beheren.

'CS&T houdt zich al meer dan 15 jaar actief met de problematiek rond de licentiering van software bezig', aldus Emiel Putman. 'Buiten de verkoop van licenties en softwarepakketten willen wij onze klanten met de Licentie Desk en het beheren van een Software Licentie Pool een totaalpakket van diensten kunnen leveren. Daardoor wordt softwarelicentiering inzichtelijk en wordt een maximaal rendement verkregen op de aangekochte software.'

Corporate Software & Technology, Landdrostlaan 51, 7327 GM APELDOORN. Telefoon: 055 - 543 46 00, Fax: 055 - 543 45 42. www.corpsoft.nl.

Over CS&T
Corporate Software & Technology, Inc. (CS&T) is 's werelds grootste Software Asset Management (SAM) dienstverlener. CS&T helpt bedrijven met het verhogen van het rendement op hun software-investeringen door herdefiniëring van de wijze waarop zij software aanschaffen, implementeren en beheren. CS&T levert hoogwaardige diensten aan meer dan 5.000 klanten, inclusief 50% van de Fortune 500 bedrijven. Door CS&T's 'Global Reach - Local Access' strategie en kantoren in 14 landen, levert het bedrijf SAM-diensten in 108 landen wereldwijd. CS&T heeft haar hoofdkantoor in Noorwood, Massachusetts en behaalt met 700 medewerkers wereldwijd een omzet van 2,5 miljard gulden, waarvan 100 miljoen gulden in Nederland wordt gerealiseerd. Meer informatie is te vinden op de website van CS&T: www.corpsoft.nl
Redactionele informatie: PB0500 Influx PR - Jakob Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail: (PRInflux@cs.com) WWW.Influx-PR.com.